ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری آیفون
تکنولوژی

اپل تعویض ارزان باتری آیفون را عامل کاهش فروش مدل های جدید می داند

اپل وعده داده بود که باتری گوشی ها آیفون را با تخفیف تعویض و به این منظور تنها 29 دلار از کاربران طلب می کند. در حالی که کوپرتینویی ها انتظار داشتند در این طرح ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

اپل وعده داده بود که باتری گوشی ها آیفون را با تخفیف تعویض و به این منظور تنها 29 دلار از کاربران طلب می کند. در حالی که کوپرتینویی ها انتظار داشتند در این طرح تخفیف، باتری بین یک تا دو میلیون آیفون تعویض شود اما بر اساس گفته های تیم کوک میزان واقعی تا 10 برابر شد.

ظاهراً تصمیم اپل برای تخفیف تعویض باتری آیفون ها در سال 2018 پس از آن گرفته شده که برخی ادعا کردند این شرکت سرعت آیفون های قدیمی را به طور عمدی کاهش می دهد. مدتی بعد اپل کاهش عمدی سرعت را تأیید کرد و البته دلایلی برای این تصمیم خود داشت. این تصمیم به دلیل اطمینان از کارکرد صحیح گوشی ها و شارژدهی باتری و نیز جلوگیری از ری استارت شدن گوشی در نظر گرفته شده بود.

باتری آیفون

کمی بعدتر با عرضه به روز رسانی iOS امکان غیر فعال کردن کاهش سرعت فراهم شد و البته راهکار نهایی حل مشکل گوشی های قدیمی، تعویض باتری یا خرید یک گوشی جدید بود. تصمیم اپل برای کاهش هزینه تعویض باتری در نهایت موجب شد تعدادی از کاربران از خرید گوشی جدید منصرف شده و همچنان به استفاده از گوشی قدیمی خود با استفاده از طرح 29 دلاری تعویض باتری ادامه دهند؛ اتفاقی که از برخی جهات چندان هم به نفع اپل نبود و موجب کاهش فروش آیفون های جدید شد.

بر اساس گزارش ها گفته شده که تیم کوک خبر از تعویض 11 میلیون باتری آیفون در سال 2018 داده است. اگر این عدد درست باشد و فرض کنیم 11 میلیون نفر به جای خرید آیفون های 1000 دلاری، تنها با 29 دلار باتری های آیفون خود را تعویض کرده باشند به معنی کاهش درآمد 11 میلیارد دلاری اپل است. برای اینکه صحت این موضوع تا حدودی اثبات شود باید گفت که اپل اعلام کرده در تجدید نظر درآمد، پیش بینی خود برای سه ماهه ابتدایی 2019 را از 89 میلیارد دلار به 84 میلیارد دلار کاهش داده است. البته مشخص است که الزاماً هر فردی که باتری آیفون خود را تعویض کرده، قصد خرید آیفون جدید را نداشته است. با این حال نمی توان تأثیر طرح تعویض ارزان باتری را نادیده گرفت.

البته باید به این موضوع از یک سوی دیگر هم نگاه کرد. اگر 11 میلیون مشتری اپل، این هزینه را برای تعویض باتری ها پرداخت کرده باشند، اپل تنها از این طریق درآمدی در حدود 319 میلیون دلاری کسب کرده و از سوی دیگر 11 میلیون کاربر همچنان با اپل باقی مانده و علاوه بر واریز پول به جیب اپل، از مهاجرت به اندروید خودداری می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی