ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تکرار تاریخ؛ 9 اشاره جالب Red Dead Redemption 2 به نسخه قبلی

بعد از مدت‌ها صبر و انتظار، امسال Red Dead Redemption 2 منتشر شد و در نهایت موفق شدیم غرب وحشی خلق شده توسط راکستار را با دست‌های خودمان تجربه کنیم. نسخه دوم سری Red Dead Redemption 2 ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

بعد از مدت‌ها صبر و انتظار، امسال Red Dead Redemption 2 منتشر شد و در نهایت موفق شدیم غرب وحشی خلق شده توسط راکستار را با دست‌های خودمان تجربه کنیم. نسخه دوم سری Red Dead Redemption 2 به اندازه‌ای بی‌نقص بود که از نظر ما به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شود و البته با نظراتی هم که شما در نظرسنجی دادید، مشخص شد که بیشتر خواننده‌ها نیز با ما توافق نظر دارند.

RDR2 در زمان به عقب در زمان به عقب می‌رود و آغاز مشکلات فرقه داچ را به تصویر می‌کشد، بنابراین فارغ از تغییر شخصیت اصلی، فضاسازی و دنیای بازی نیز به مراتب متفاوت با نسخه قبلی است.

اما با این وجود در جهان بزرگ بازی اشاره‌های متعددی به Red Dead Redemption 1 می‌شود که ممکن است با گذشت 8 سال متوجه بسیاری از آن‌ها نشده باشید. نسخه دوم سری رد دد مانند پیش‌درآمد Better Call Saul است برای سریال بریکینگ بد. نه تنها Red Dead Redemption 2 داستان مجزا و مهیج خود را دارد بلکه خط روایت نسخه قبلی را نیز کامل‌تر می‌کند.

بنابراین در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به قسمت‌هایی از بازی که در آن اشاراتی به نسخه قبلی شد. بدیهتا این اتفاقات لحظاتی از هر دو نسخه را لو می‌دهند، بنابراین اگر هیچ کدام به خصوص Red Dead Redemption 2 را تجربه نکردید، بهتر است برای لوث نشدن بازی به سراغ ادامه مطلب نروید.

همچنین اگر به دنبال مطالب بیشتری در مورد بازی هستید، چندی پیش به معرفی ایستر اگ‌ها یا همان نکات مخفی پرداختیم. در سری راهنمای هشت قسمتی Red Dead Redemption 2 هم از معرفی بهترین سلاح‌ها و تجیهزات گرفته تا نحوه پیدا کردن سریع‌ترین اسب ها را پوشش دادیم. در نهایت اگر می‌خواهید بدون لو رفتن چیزی نظر دیجیاتو در مورد بازی را بدانید، نقد اختصاصی ما را از دست ندهید.

مامور راس و ماهیگیری

در بخش‌های ابتدایی بازیست که ابیگیل از شما می‌خواهد تا جک (پسر جان مارستون) را به ماهیگیری ببرید. در میانه‌های این مرحله یکی از مامورهای پینکرتون که راس (Ross) نام دارد به پیش آرتور و جک می‌آید و از آرتور می‌خواهد تا با او همکاری کند. اما راس همان مردی است که جان مارستون را فریب داده و در انتهای نسخه قبلی او را می‌کشد.

همچنین این اولین باریست که جک با او مواجه می‌شود و دومین و آخرین بار زمانی است که در بخش انتهایی نسخه قبلی و بعد از مردن جان، جک به سراغ راس می‌رود تا انتقام پدرش را بگیرد. اما نکته جالب‌تر اینکه راس هم چند لحظه قبل از مرگش در حال ماهیگیری است.

نمی‌توانی جلوی جاذبه را بگیری

در فصل انتهایی بازی و در یکی از جذاب‌ترین ماموریت‌های آن داچ و آرتور در حال فرار از دست ده‌ها مامور قانون هستند که در انتها روی صخره‌ای بزرگ محاصره می‌شوند. اما قبل از آنکه داچ و آرتور از روی صخره به درون دریاچه زیر پایشان بپرند، داچ به کلانترها می‌گوید «شما نمی‌توانید جلوی جاذبه را بگیرید». در نسخه قبلی، داچ درست قبل از پریدن از روی صخره و رفتن به آن دنیا، دقیقا همین جمله را به جان مارستون می‌گوید.

جاسوس دو جانبه

در نسخه قبلی جان مارستون به مکزیک رفته و ناگهان خود را درگیر انقلاب مکزیک پیدا می‌کند. او به خاطر پیدا کردن خاویر مجبور می‌شود برای هر دو طرف این نبرد یعنی شورشی‌های مکزیک و ارتش این کشور بازی کند و به این شکل شرایط را حسابی بهم می‌ریزد.

در Red Dead Redemption 2 اتفاق مشابهی سر دو شخصیت سرخ‌پوست بازی یعنی Rains Fall و Eagle Flies می‌افتد که البته کمی از نسخه اول پیچیده‌تر است. آرتور به هیچ وجه نمی‌خواهد درگیر این ماجرا شود اما به لطف داچ گروه او و آرتور به پدر و پسر کمک می‌کنند و باعث می‌شوند اوضاوع برای قبیله واپیتی حتی بدتر از قبل شود.

مرد عجیب و غریب

در نسخه اول بازی ماموریت فرعی اختیاری به نام I Know You وجود دارد که در آن جان ماستون با مردی مواجه می‌شود که به زبانی رمزی و عجیب و غریب صحبت می‌کند و اطلاعات زیادی در مورد گذشته جان دارد. در RDR 2 با این مرد به طور مستقیم مواجه نمی‌شوید اما او یک جایی در یکی از کلبه‌های منطقه لموین (Lemoyne) زندگی می‌کند. ویدیوی کاملی در یوتیوب وجود دارد که تمام اتفاقاتی که در کلبه می‌افتد و نحوه فعال کردن زنجیره آن را نمایش می‌دهد، دیدن آن خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Oh it's me
    Oh it's me | ۵ خرداد ۱۴۰۲

    بخش « نمی‌توانی جلوی جاذبه را بگیری » خیلی خاطره انگیز بود برام🙂🥺

  • سید سینا مصطفوی
    سید سینا مصطفوی | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    مورد آخر حس خیلی عجیبی بهم داد. حس شادی و رضایت برای گرفتن انتقام آرتور از مایکا و همزمان حس غم برای این که می دونستم این جایی که جان و ابیگیل ایستادن دقیقا جاییه که بعداً دفن میشن.
    چند شباهت دیگه هم به این صورت هست منتهی مهم هاش رو گفتی.

مطالب پیشنهادی