ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موجودات فضایی
علمی

احتمال وجود موجودات فضایی در فاصله ۶ سال نوری از زمین

اَبَرزمینی که در فاصله ۶ سال نوری از سیاره ما واقع شده، ممکن است میزبان موجودات زنده باشد. این سیاره که به دور «ستاره برنارد» در حال گردش است، ۳.۲ برابر زمین وسعت دارد و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

اَبَرزمینی که در فاصله ۶ سال نوری از سیاره ما واقع شده، ممکن است میزبان موجودات زنده باشد.

این سیاره که به دور «ستاره برنارد» در حال گردش است، ۳.۲ برابر زمین وسعت دارد و سطح منجمد آن دمایی در حدود منهای ۱۵۰ درجه دارد.

با این حال وجود یک هسته عظیم  از جنس نیکل یا آهن و همچنین فعالیت های زمین گرمایی می تواند به وجود موجودات زنده در این سیاره منجر شده باشد. البته این موجودات فضایی حتی در صورت وجود بسیار ابتدایی هستند و از همنوعان ای‌تی یا اپتیموس پرایم خبری نخواهد بود.موجودات فضایی

این فعالیت های گرمازا در دریاچه های زیر سطحی قطب جنوب به پیدایش موجودات زنده منجر شده اند. به گفته «ادوارد گوینان»، متخصص فیزیک نجومی دانشگاه «ویلانوا» دمای سطح قمر اروپا در مجاورت سیاره مشتری شبیه سطح سیاره برنارد است اما این قمر به خاطر حرارت داخلی میزان اقیانوس های زیر سطحی است و همین مساله می تواند در مورد سیاره برنارد بی نیز صدق کند:

دریچه ها یا گازهای آتشفشانی می توانند آب های زیر سطوح منجمد را به مکان زندگی موجود زنده تبدیل کنند.

ستاره برنارد قدمتی دو برابر زمین دارد و حدود ۹ میلیارد سال از تشکیل آن می گذرد. این مساله باعث شده  به مراتب سردتر از خورشید باشد. با این حال فاصله سیاره برنارد بی تا ستاره‌اش ۰.۴ واحد نجومی یا ۳۷ میلیون مایل برآورد شده که نصف فاصله بین زمین تا خورشید است.

فاصله بسیار زیاد برنارد بی تا زمین، کوچک بودن ستاره و سرعت بسیار زیاد آن باعث شد که شناسایی این سیستم دو دهه طول بکشد. در حال حاضر هیچ تلسکوپی قابلیت مشاهده این منظومه را ندارد اما ممکن است در آینده رصد نه چندان واضح آن از طریق تلسکوپ های غول پیکر میسر باشد.

تنها سیستم ستاره ای نزدیکتر از برنارد به زمین، «آلفاقنطورس» است که در فاصله ۴.۳ سال نوری از ما واقع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arash Eskandari
    Arash Eskandari | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    بهتر نبود بجای استفاده از واژه ی فضایی، از واژه ی فرازمینی استفاده میکردی؟

مطالب پیشنهادی