ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Equilibrium؛ تقارن رنگ‌ها

اینفینیتی گیمز (Infinity Games) یکی از بهترین استودیوهای حال حاضر گوشی، در زمینه تکرار یک فرمول موفق است. آن‌ها با اینفینیتی لوپ (Infinity Loop) نشان دادند که ساختن حلقه‌های متصل به هم چه‌قدر می‌تواند جذاب ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اینفینیتی گیمز (Infinity Games) یکی از بهترین استودیوهای حال حاضر گوشی، در زمینه تکرار یک فرمول موفق است. آن‌ها با اینفینیتی لوپ (Infinity Loop) نشان دادند که ساختن حلقه‌های متصل به هم چه‌قدر می‌تواند جذاب باشد و در سه بازی بعدی Energy ،HEX و SHAPES نیز باز همین ایده را با کمی تغییرات تکرار کردند که به غیر از HEX بقیه به همان اندازه عنوان اصلی سرگرم‌کننده ظاهر شدند.

حالا این توسعه‌دهنده همین کار را با فرمولی دیگر انجام داده است. اینفینیتی گیمز تقریبا دو ماه پیش بازی Harmony: Music Notes را منتشر کرد، عنوانی که هسته اصلی گیم‌پلی‌اش پیرامون قانون انعکاس می‌چرخید و هر مرحله بازیکن‌ها باید بسته به خط تقارن مشخص شده اجسام طرف دیگر خط را پیدا می‌کردند.

«تعادل» (Equilibrium) تغییر یافته همین ایده است. در اینجا خودتان باید خط تقارن را پیدا کنید و جسم‌ها خودشان در جایی که باید قرار گرفته‌اند؛ یک جابه‌جایی در تعامل کاربر با محیط که هرچند کوچک به نظر می‌رسد اما به لطف معماهای خوب و همان حس و حال همیشگی بازی‌های اینفینیتی گیمز توانسته درخشان باشد.

در هر مرحله از بازی چند قطعه نئونی خاموش و روشن وجود دارد. حالا بازیکن وظیفه دارد تا با کشیدن خطوط تقارن، نور آن‌هایی که روشن هستند را به خاموش‌ها منتقل کنند. چیزی که معماهای Equilibrium را لذت بخش کرده، تداوم درست انجام همین کار است. کشیدن خط تقارن ایده جدیدی نیست.

در Equilibrium برای روشن کردن تمام نئون‌ها مجبورید چندین خط تقارن در جهت‌های مختلف بکشید و به‌خاطر طراحی خوب معماها، تعداد این خطوط دست خودتان است. اگر فکر شده پیش بروید، سریع‌تر همه نئون‌ها روشن می‌شوند و اگر بیشتر به غریزه اتکا کنید، طبیعتا حل معماها نیز بیشتر طول می‌کشد.

Equilibrium

سازنده تا جایی که هسته اصلی گیم‌پلی اجازه می‌داده، دست مخاطب را برای حل معماها باز گذاشته و بنابراین او می‌تواند راه‌های مختلفی را امتحان کند. همین باز گذاشتن دست کاربر نیز Equilibrium را از عناوین مشابه جدا کرده و باعث شده بازی به یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های گوشی با محوریت خط تقارن و انعکاس تبدیل شود.

البته Equilibrium یک برگ برنده دیگر هم دارد؛ ارائه تجربه‌ای اتمسفریک. موسیقی شنیدنی+گرافیک گیرا به امضای بازی‌های اینفینیتی گیمز بدل شده و در Equilibrium نیز این ترکیب به خوبی خودش را نشان داده است. به‌خاطر تنوع بین رنگ‌های نئون‌ها، افکت‌های صوتی خوب و استفاده از ساز الکترونیک ارتباط بهتری بین بخش‌های بازی مختلف وجود دارد.

Equilibrium مشابه بقیه ساخته‌های اینفینیتی گیمز هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و هم توانایی این را دارد با مرحله‌های زیادش مخاطب را برای مدت طولانی سرگرم کند؛ بازی نه آن‌قدر سخت است که معماهایش خسته‌کننده شوند و نه آن‌قدر ساده است که لذت فکر کردن را از کاربر بگیرد.

Equilibrium

Equilibrium

سازنده: InfinityGames.io قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 179.2 / 44.05 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی