ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین کامپکت بدون آینه a6400
تکنولوژی

دوربین کامپکت بدون آینه a6400 سونی رسما معرفی شد

ساعاتی پیش سونی از دوربین کامپکت بدون آینه a6400 رونمایی کرد که مشتریان هدف آن هنرمندان و خصوصان نشر دهندگان ویدیو هستند. اما بخش جذاب این دوربین که آن را از بقیه محصولات همرده متمایز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۱

ساعاتی پیش سونی از دوربین کامپکت بدون آینه a6400 رونمایی کرد که مشتریان هدف آن هنرمندان و خصوصان نشر دهندگان ویدیو هستند. اما بخش جذاب این دوربین که آن را از بقیه محصولات همرده متمایز کرده صفحه نمایش تاچ آن است که می تواند تا ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشد و به لطف آن قادر خواهید بود پیش نمایشی قابل تنظیم از محتوای ویدیویی در دست تهیه خود را مشاهده نمایید.

البته این امکان را پیشتر در دیگر دوربین های ببین و بگیر و برخی مدل های DSLR هم دیده بودیم اما اضافه شدن این ویژگی به دوربین های بدون آینه و با قابلیت تعویض لنز اتفاقی بسیار بزرگ است.

اگر نمایشگر تاچ این دوربین را نادیده بگیریم آنگاه میتوانیم a6400 را تازه ترین دوربین کامپکت بدون آینه سونی بنامیم که مملو از بهبودهای جزئی است و در گروه دوربین های وسوسه برانگیز کمتر از هزاردلار این شرکت جای میگیرد.

دوربین کامپکت بدون آینه a6400

دوربین کامپکت بدون آینه a6400 درست مانند نیاکان خود یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی دارد که سونی پیشتر در گروه گرانقیمت آلفا (از جمله A7 III) هم به کار برده بود. شرکت سازنده مدعی است که این مکانیزم با سرعت ۰.۰۲ ثانیه ای خود سریع ترین سیستم فوکوس خودکار در دنیاست و حتی اندکی هم از سیستم مورد استفاده در سری A آن که با رکورد ۰.۰۵ ثانیه ای همین لقب را در اختیار داشت هم بهتر است.

تشخیص سریع سوژه از دیگر ویژگی هایی است که سونی برای این دوربین برشمرده. این قابلیت در کنار فوکوس خودکار ۴۲۵ نقطه ای (هم برای تشخیص کنتراست و هم تشخیص فاز) از a6400 دوربینی ایده آل برای سناریوهایی می سازد که نیازمند واکنش سریع هستند (از جمله عکاسی ورزشی).

سونی همچنین اعلام کرده که سیستم Eye AF آن که از دید کامپیوتری برای تشخیص مردم و فوکوس روی چشم هایشان استفاده می کند حالا سریع تر شده و میتواند به صورت آنی عمل کند و حتی با یک آپدیت نرم افزاری چشم های حیوانات را هم شناسایی کند.

دوربین کامپکت بدون آینه a6400

یک سنسور تصویر ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C Exmor CMOS هم برای این دوربین در نظر گرفته شده است که پردازنده Bionz X همراهی اش می کند. از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای a6400 که آن را از دو نسل قبلی اش متمایز کرده میتوان به یک کفشک بسیار چشمگیر، جک میکروفون و همچنین قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۲۴ تا ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره نمود.

دوربین a6400 همچنین قادر است با نرخ حداکثر ۱۱ فریم بر ثانیه بااستفاده از شاتر مکانیکی خود عکس های پیوسته از سوژه هایش بگیرد. با فعال کردن مد عکسبرداری بی صدا در این دوربین هم می توانید ضمن فعال کردن وضعیت فوکوس خودکار پیوسته با نرخ ۸ فریم بر ثانیه عکس بگیرید که برابر است با ۱۱۶ فریم عکس JPEG استاندارد یا ۴۶ فریم عکس خام فشرده.

در مورد ISO اما باید بگوییم که a6400 عملکرد خوبی در زمینه عکاسی در شب ندارد اما روی کاغذ محدوده ISO آن از ۳۲۰۰۰ برای عکس و فیلم تا ۱۰۲۴۰۰ اعلام شده. سونی همچنین ادعا کرده که جدیدترین دوربین بدون آینه اش عملکرد خوبی را در حساسیت های متوسط تا بالا برای حذف نویز از خود به نمایش می گذارد.

دوربین کامپکت بدون آینه a6400

بادی این دوربین با قیمت ۹۰۰ دلار از ماه آینده به فروش می رسید اما سونی این محصول را در قالب پک ویژه مبتدیان هم ارائه می کند که شامل یک لنز ۱۶-۵۰ میلیمتری F3.5 – 5.6 است و قیمتی برابر با ۱۰۰۰ دلار دارد. البته یک کیت بهتر شامل لنز 18-135mm F3.5 – 5.6 نیز طراحی شده که ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی