ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت کوالکام از اپل
تکنولوژی

شکایت دوباره از اپل در آلمان؛ تیر کوالکام اینبار به سنگ خورد

در پرونده قبلی شکایت کوالکام از اپل این کمپانی آمریکایی سازنده چیپ توانست جلوی فروش برخی نسخه های آیفون در این کشور را بگیرد و حالا خبر رسیده که کمپانی مذکور دومین پرونده شکایت نقض پتنت خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در پرونده قبلی شکایت کوالکام از اپل این کمپانی آمریکایی سازنده چیپ توانست جلوی فروش برخی نسخه های آیفون در این کشور را بگیرد و حالا خبر رسیده که کمپانی مذکور دومین پرونده شکایت نقض پتنت خود علیه غول تکنولوژی هموطنش را در آلمان ثبت کرده که اینبار اما بخت با آن یار نبوده و دادگاه به نفع کوالکام رای صادر نکرد.

یکی از کارشناسان پتنت که موفقیت قبلی کوالکام را کم ارزش توصیف کرده بود از پرونده جدید که به گزارش رویترز هم از سوی دادگاه آلمان رد شده تحت عنوان ایجاد «مزاحمت» یاد کرده.

پرونده شکایتی که کوالکام به خاطر نقض پتنت علیه اپل مطرح کرده بود از سوی دادگاهی در آلمان رد شد. دادگاه محلی در شهر Mannheim ضمن رد دعوی کوالکام در نخستین جلسه دادرسی اتهامات مطرح شده از سوی این شرکت را بی پایه و اساس دانسته و اعلام داشته که به خاطر نصب چیپ های کوالکام در گوشی های تولیدی اپل پتنت های کوالکام نقض نشده اند.

اما نکته جالب در رابطه با این پرونده آنکه اپل در دفاعیات خود حرفی از نقض نکردن این پتنت به میان نیاورد و در عوض مدعی شد که پتنت مذکور به کل نامعتبر بوده. در این مورد خاص نیز اداره ثبت پتنت سوئد به حمایت از اپل بر می خیزد و اعلام می کند کوالکام کار جدیدی در موضوع دعوی خود انجام نداده و شکایتش بی پایه و اساس بوده.

مولر در بیانیه خود در این باره می گوید: به لحاظ عملیاتی حتی موفقیت اخیر کوالکام هم ارزش اندکی داشت.

حکم دادگاه مونیخ تنها ۳ درصد از فروش آیفون ۷ و آیفون ۸ اپل در آلمان را تحت تاثیر قرار می دهد؛ منظور فروش مستقیم به مصرف کنندگان نهایی در ۱۵ خرده فروشی اپل در سرتاسر خاک آلمان است. اما حتی همان سه درصد کاهش هم عملا برای اپل بی معناست چون نبود این دستگاه ها در آلمان مشتریان را ترغیب می کند تا به سراغ مدل های دیگری از این گوشی بروند.

به علاوه با جستجویی ساده در اینترنت در خواهید یافت که کلیه مدل های ممنوع شده از آیفون همچنان به وفور در آلمان یافت می شوند.

اما در کنار این موارد، دادگاه های نقض پتنت کوالکام و اپل در آمریکا نیز جریان دارد و روز گذشته مشخص شد که اپل قصد داشته از چیپ های 4G کوالکام در آیفون های ۲۰۱۸ خود استفاده کند که کوالکام به خاطر اختلافات به وجود آمده از فروش این چیپ ها به آن امتناع کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی