ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر Fenix
تکنولوژی

اطلاعات تازه‌ای در مورد مرورگر Fenix موزیلا منتشر شد

همانطور که در تیر ماه امسال به شما خبر دادیم، موزیلا مشغول ساخت مرورگر جدیدی است که می‌خواهد به جایگزین فایرفاکس برای اندرویدی‌ها تبدیل شود. این مرورگر که Fenix نام گرفته، ظاهرا افراد جوان را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

همانطور که در تیر ماه امسال به شما خبر دادیم، موزیلا مشغول ساخت مرورگر جدیدی است که می‌خواهد به جایگزین فایرفاکس برای اندرویدی‌ها تبدیل شود. این مرورگر که Fenix نام گرفته، ظاهرا افراد جوان را هدف گرفته چرا که در توضیحات مرتبط با آن در سایت گیت‌هاب آمده که «فنیکس مرورگر اندرویدی والدین شما نیست».

اخیرا اسکرین‌شات‌هایی از این مرورگر منتشر شده که تغییرات ظاهری بزرگی نسبت به فایرفاکس را در آن نوید می‌دهند. به عنوان مثال، نوار آدرس و دکمه هوم در عوض قرارگیری در بالای صفحه به قسمت پایین منتقل شده است.

مرورگر Fenix

دکمه منو که آن هم در پایین صفحه قرار گرفته، شامل کلیدهای ناوبری و دکمه‌هایی برای باز کردن یک تب جدید، باز کردن تب خصوصی، دکمه‌ای برای سوییچ به حالت دسکتاپ، دکمه‌هایی مجزا برای دسترسی به تنظیمات و بخش Your Library می‌شوند.

همچنین مطابق آخرین تغییراتی که در صفحه گیت‌هاب فنیکس صورت گرفته، ظاهرا توسعه‌‌دهندگان این مرورگر به دنبال روش ایده‌آلی برای نمایش Session ها همراه با میان‌برشان در صفحه خانه هستند. در حال حاضر تب‌های باز در فهرستی به نام Current Session و تب‌هایی که اخیرا بسته شده در لیستی به نام Recent Sessions به نمایش در‌می‌آیند.

به گزارش وبسایت Ghacks، مرورگر جدید موزیلا بر خلاف تصورات بر مبنای انجین WebView اندروید رندر نمی‌شود و در عوض از انجین GeckoView برای این کار بهره می‌گیرد. البته هنوز مشخص نیست که علت این انتخاب چه بوده و انجین جدید چه مزایایی نسبت به انجین WebView ارائه می‌کند.

گفتنی است موزیلا هنوز جزئیاتی از برنامه‌‌های خود برای انتشار این مرورگر اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی