ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جادوی واقعیت افزوده؛ سرنشین مجازی والئو Voyage XR در کابین خودرو شما [تماشا کنید]

شرکت والئو (Valeo) اخیرا از یک تکنولوژی مبتنی بر واقعیت مجازی در لاس وگاس پرده برداری کرده است. این تکنولوژی Voyage XR نام داشته و امکان اضافه شدن سرنشینی مجازی به خودرو را فراهم می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

شرکت والئو (Valeo) اخیرا از یک تکنولوژی مبتنی بر واقعیت مجازی در لاس وگاس پرده برداری کرده است. این تکنولوژی Voyage XR نام داشته و امکان اضافه شدن سرنشینی مجازی به خودرو را فراهم می کند.

برای Voyage XR، کاربردهایی از قبیل آموزش رانندگان خودروهای سنگین و همراهی والدین با فرزندان و نظارت بر نحوه رانندگی آنها تعریف شده است. علاوه بر این می توان افراد سالخورده را نیز به طور مجازی به یک سفر خانوادگی برد.

Valeo Voyage XR (4)

تکنولوژی ابداعی والئو از مجموعه ای از سنسورها، دوربین ها و ابزارهای ارتباطی پیشرفته تشکیل یافته است. به منظور اضافه کردن آواتاری از شخص دلخواه به داخل کابین، راننده باید با فشردن دکمه اختصاصی روی فرمان و انتخاب مخاطب مورد علاقه از لیست ظاهر شده، با او تماس بگیرد.

پس از برقراری تماس، مخاطب باید هدست مخصوصی را روی سر خود قرار دهد. با این کار دیدی همه جانبه از کابین خودروی راننده در برابر چشمان مخاطب قرار می گیرد، طوری که وی احساس می کند واقعا سوار اتومبیل شده و در داخل آن نشسته است. برای مشاهده آواتار مخاطب، کافی است راننده به آینه وسط نگاه کند.

Valeo Voyage XR (3)

به غیر از هدست دو دسته کنترل کننده نیز برای مخاطب یا سرنشین مجازی در نظر گرفته شده که به واسطه آن می تواند با راننده تعامل نموده یا گستره دید خود از داخل خودرو را تنظیم کند. انتخاب و ارسال تصاویر به نمایشگر موجود روی داشبورد، از دیگر کاربردهای این دسته ها محسوب می شود.

ناگفته پیداست که حضور سرنشین مجازی وقتی معنی پیدا می کند که امکان صحبت با او میسر باشد. برای این امر نیز مجموعه ای از میکروفون های دیجیتال و سیستم پردازش سیگنال به کار گرفته شده است.

Valeo Voyage XR (2)

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تکنولوژی والئو Voyage XR برای بهبود و ارتقای ایمنی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال این تکنولوژی در همکاری با تکنولوژی Drive4U Remote، یک راننده ماهر یا تکنسین مجازی را به صندلی عقب اضافه می کند تا به راننده در شرایط ضروری کمک کند.

با تماشای کلیپی که شرکت فرانسوی والئو از تکنولوژی Voyage XR تهیه کرده، می توانید بهتر و بیشتر با قابلیت های این فناوری آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی