ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این چیپ بلوتوث جدید نیازی به باتری ندارد

اینترنت اشیاء وعده متصل شدن میلیارها گجت، حتی دستگاه های بسیار ساده به اینترنت را می دهد اما یکی از محدودیت ها در این زمینه نیاز به باتری های جداگانه برای هر دستگاه است. چیپ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اینترنت اشیاء وعده متصل شدن میلیارها گجت، حتی دستگاه های بسیار ساده به اینترنت را می دهد اما یکی از محدودیت ها در این زمینه نیاز به باتری های جداگانه برای هر دستگاه است. چیپ بلوتوث جدید می تواند به این محدودیت ها پایان دهد.

چیپ جدید ساخت Wiliot به طور کامل بی نیاز از باتری است، ضخامتی به اندازه ورق کاغذ دارد و می تواند به راحتی در بسیاری از دستگاه های کوچک جای گیرد. اما انرژی چیپ بلوتوث ویلیوت از کجا تأمین می شود؟

این چیپ از طریق امواج رادیویی از جمله وای فای، بلوتوث و سیگنال های شبکه های سلولی موبایل می تواند انرژی خود را تأمین کند. در نهایت این انرژی برای قدرت دادن به چیپ مجهز به پردازنده ARM به کار می رود. چیپ ویلیوت همچنین می تواند با حسگرهای متعددی همراه شود.

سازنده ادعا می کند اندازه چیپ بلوتوث و عدم نیازمندی به باتری به این معنی است که هزینه تولید تجهیزاتی که از آن بهره می برند پایین می آید و تقریباً می توان آن را در هر دستگاهی جای داد. از کاربردهای آن می توان به دسترسی ساده به دفترچه های راهنمای دیجیتالی اشاره کرد. علاوه بر این می توان در برچسب لباس ها استفاده کرد تا با ارتباط با ماشین لباسشویی بهترین تنظیمات برای شستشوی لباس اعمال شود.

این چیپ بلوتوث می تواند برای ردیابی کالاها در زنجیره تأمین، به عنوان حسگرهای دما و ... کاربرد داشته باشد. تصور کنید با تعبیه آن در یخچال های هوشمند خالی شدن محتویات مشخص می شود و به طور خودکار محصول مورد نظر از اینترنت سفارش داده می شود.

سامسونگ و آمازون از سرمایه گذاران ویلیوت هستند. البته نباید به این زودی ها انتظار روانه شدن انبوه تجهیزاتی بهره مند از این چیپ به بازار را داشت و همچنان باید تا 2020 انتظار بکشیم. با این حال گفته شده که تجهیزاتی مبتنی بر آن در سال جاری میلادی به تعداد محدود روانه بازارها خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    شرکتش اسرائیلی هم هست

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    امیدوارم‌ روزی گوشی ها و دستگاه‌ ها بی نیاز به باتری شن

مطالب پیشنهادی