ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختصاص جایزه ۹۰۰ هزار دلاری برای هک تسلای مدل 3

برای اولین بار مسابقه‌ای به نام Pwn2Own که رقابتی معروفی میان هکر‌ های با اخلاق به شمار می‌رود، یک تسلای مدل 3 را به عنوان سوژه انتخاب کرده و برای هک سیستم‌ های این ماشین، جوایزی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

برای اولین بار مسابقه‌ای به نام Pwn2Own که رقابتی معروفی میان هکر‌ های با اخلاق به شمار می‌رود، یک تسلای مدل 3 را به عنوان سوژه انتخاب کرده و برای هک سیستم‌ های این ماشین، جوایزی به ارزش ۳۵ تا ۲۵۰ هزار دلار در نظر گرفته. علاوه بر این ممکن است در مسابقات مذکور، هکری خوش شانس بتواند یک دستگاه تسلای مدل 3 را نیز به خانه ببرد.

کمترین جایزه به هکری اختصاص داده می‌شود که بتواند حمله‌ی ناشناسی به سیستم های سرگرمی رسانه‌ای آن انجام دهد. بزرگترین جایزه هم از آن اولین هکر یا هکر هایی خواهد بود که بتوانند به هر کدام از سیستم‌ های داخلی کلیدی آن نفوذ کنند. این سیستم‌ های شامل Gateway، اتوپایلوت و VCSEC می شوند.

سیستم Gateway در واقع یک هاب مرکزی به شمار می‌رود که وظیفه کنترل جریان اطلاعات و دیتا در تسلای مدل 3 را بر عهده دارد. هکر با نفوذ به این سیستم می‌تواند بسیاری از عملکرد‌ های ماشین را در اختیار خود بیارود و آن را کنترل کند.

دستکاری سیستم رانندگی خودران و اتوپایلوت تسلا نیز می‌تواند مشکلات بسیار زیادی بیافریند. تصور کنید که هکری بتواند در لحظه این سیستم را خاموش کند، بدون کاربر متوجه آن شود. این مسئله حتی ممکن تصادفات زیادی ببار آورد و به مرگ منتهی شود.

VCSEC قسمت خاصی از سیستم های تسلا به شمار می‌رود که وظایف امنیتی زیادی را بر عهده دارد و باز هم دسترسی به این سیستم، می‌تواند سرقت چنین وسیله‌ی نقلیه‌ گرانی را راحت کند.

۱۰۰ هزار دلار نیز انتظار هکری را می‌کشد که بتواند با نفوذ به کلید و اپلیکیشن قفل، در‌های این ماشین را باز کند. برای استارت زدن ماشین بدون استفاده از کلید حقیقی نیز صد هزار دلار دیگر جایزه در نظر گرفته شده.

همچنین شخص یا تیمی که بتواند در مرحله اول بیشترین میزان امتیاز را جمع آوری کند علاوه بر جوایز نقدی قادر خواهد بود یک ماشین تسلای مدل 3 را با خود به خانه ببرد.

 

تماشا کنید: چالش تازه ایلان ماسک؛ مشکلات کیفی تسلا مدل 3 کماکان ادامه دارد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی