ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماوس کامپیوتری
تکنولوژی

این ماوس کار یک کامپیوتر کامل را انجام می‌دهد [تماشا کنید]

این ماوس با بهره گیری از کیبورد و حتی نمایشگر مستقل مثل یک رایانه عمل می کند. ماوس در بدو معرفی آنچنان مورد استقبال کاربران قرار گرفت که به یکی از لوازم جانبی ضروری رایانه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

این ماوس با بهره گیری از کیبورد و حتی نمایشگر مستقل مثل یک رایانه عمل می کند.

ماوس در بدو معرفی آنچنان مورد استقبال کاربران قرار گرفت که به یکی از لوازم جانبی ضروری رایانه تبدیل شد اما با گسترش استفاده از لپ تاپ ها کاربردش تا حدودی در دنیای فناوری کمرنگ شد. با این حال هنوز هم در  کنار کامپیوترهای دسکتاپ و به ویژه گیمینگ حضور دارد و شرکت های مختلف با پیاده سازی تغییرات قابل توجه در آن نوآوری خود را به رخ می کشند و حالا نوبت به تعبیه یک کامپیوتر در آن رسیده است.

پیاده سازی کامپیوتری کامل با کیبورد و نمایشگر در ماوس توسط کانال یوتیوبی Electronic Grenade صورت گرفته است.

این سیستم جدید در واقع یک ماوس سفارشی است که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی توسعه پیدا کرده است. ساختار اصلی این گجت از برد رزبری پای Zero W و سنسورهایی تشکیل شده که از ماوسی دیگر به آن پیوند زده شده اند.

آنچه که تاثیر ماوس کامپیوتری را دو چندان می کند نمایشگر اولد ۱.۵ اینچی است که روی آن قرار گرفته است. در کنار این ابزارها یک کیبورد کوچک بلوتوثی نیز به صورت کشویی از زیر ماوس داخل و خارج می شود تا برد رزبری پای به یک کامپیوتر کامل بدل شود. ماوس کامپیوتریمحصول نهایی تا حدی از ماوس‌های ساده حجیم تر است اما در کل می توان آن را گجتی تاثیر گذار به شمار آورد. علی رغم اینکه دیوایس مذکور از سرهم بندی چند ابزار دیگر ساخته شده اما هنوز می توان برنامه های ساده را با استفاده از آن راه اندازی کرد هرچند در تست صورت گرفته ماینکرفت بعد از ۱۵ ثانیه هنگ کرد.

Electronic Grenade قول داده به زودی ویدیویی از سازوکار ماوس کامپیوتری و فرایند ساخت آن را منتشر کند تا افراد علاقمند قادر به توسعه نمونه های مشابه باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    آفرین بهش که از موقعیت ش استفاده می کنه
    خیلی جالب بود

مطالب پیشنهادی