ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در بخش Become a Legend بازی PES 2019 ستاره شویم؟

حالت Become a Legend یا «افسانه شو» که از زمان معرفی خود توانسته محبوبیت بسیاری نزد طرفداران پیدا کند، مطابق انتظار در بازی PES 2019 نیز قرار دارد. با ورود به رقابت‌های این بخش می‌توانید ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

حالت Become a Legend یا «افسانه شو» که از زمان معرفی خود توانسته محبوبیت بسیاری نزد طرفداران پیدا کند، مطابق انتظار در بازی PES 2019 نیز قرار دارد. با ورود به رقابت‌های این بخش می‌توانید بازیکنی کاملاً جدید ساخته یا مدیریت یکی از بازیکنان حاضر در بازی را بر عهده گرفته و او را به تک ستاره‌ی دنیای فوتبال تبدیل کنید. پیش از اینکه به نکات این مد بپردازیم، بهتر است به تاریخچه‌ و یکی از حواشی پیرامون آن نگاهی بیندازیم.

پس از شدت گرفتن رقابت میان کونامی و الکترونیک آرتز در زمینه‌ی ساخت شبیه‌ ساز ورزش فوتبال، این دو شرکت سعی کردند تا با معرفی قابلیت‌ها و مدهای جدید، کاربران بیشتری را به سمت محصول خود جذب کنند. شرکت کونامی در سال 2008 و همزمان با عرضه‌ی PES 2009 از مد جدیدی تحت عنوان Become a Legend رونمایی کرد. این مد شباهت بسیاری به مستر لیگ (Master League) داشت، با این تفاوت که کاربر به جای مدیریت یک تیم، مدیریت یک بازیکن را بر عهده می‌گرفت.

پس از معرفی Become a Legend این عقیده در بسیاری از طرفداران شبیه ساز فوتبال به وجود آمد که شرکت کونامی برای طراحی این مد از سری بازی‌های فیفا الگو برداری کرده است، زیرا الکترونیک آرتز یک سال قبل تر، از یک مد تحت عنوان Be a Pro رونمایی کرده بود که به نظر می‌رسید منبع الهام طراحان کونامی بوده است. حقیقت اما چیز دیگری است؛ Become a Legend در واقع براساس مد Fantasista در بازی Winning Eleven 10 (نسخه‌ی ژاپنی PES 6) طراحی شده بود.

اگر تاکنون Become a Legend را تجربه نکرده‌اید و عرضه‌ی بازی PES 2019 متقاعدتان کرده تا برای اولین بار در رقابت‌های این مد شرکت کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. در این مقاله سعی کردیم تا به 8 نکته‌ی مهمی بپردازیم که باید درباره‌ی این مد آفلاین و البته محبوب بدانید.

بازی PES 2019

در انتخاب سبک بازی دقت کنید

پس از اینکه پست بازیکن تان را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود تا سبک بازی او را نیز انتخاب کنید. در نگاه اول، شاید انتخاب سبک بازی چندان اهمیتی نداشته باشد اما واقعیت این است که انتخاب عاقلانه‌ می‌تواند تاثیر بسیاری روی روند پیشرفت شما داشته باشد. به بیان دیگر، انتظاراتی که از بازیکن شما در طول فصل می‌رود، ارتباط مستقیمی با پست و صد البته سبک بازی او دارد. همچنین عملکردش در طول فصل نیز با توجه همین دو انتخاب بازخورد دریافت می‌کند. برای مثال، وقتی سبک بازی Creative Playmaker را انتخاب می‌کنید، از بازیکن شما انتظار گلزنی نمی‌رود، بلکه انتظار می‌رود تا  حمله‌ را پیش ببرد و پاس گل بدهد. همچنین فراموش نکنید که هم تیمی‌ هایتان براساس سبک بازی انتخابی در اطراف شما جای گیری می‌کنند.

بازی PES 2019

با فشردن دکمه‌ی RT/R2 درخواست پاس کنید

یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که میان مدهای Become a Legend و Master League در بازی PES 2019 وجود دارد، تفاوت در میزان کنترلی است که بر جریان بازی وجود دارد. در Master League کنترل یک تیم را بر عهده دارید اما در Become a Legend تنها کنترل یک بازیکن بر عهده‌ی شما قرار گرفته است و در نتیجه مجبور خواهید بود تا برای موفقیت بیشتر، روی هم تیمی‌ هایتان اتکا کنید. اگر از عدم دریافت پاس از هم تیمی‌ هایتان کلافه شده‌اید، یک راه حل برای شما داریم: شما می‌توانید با دو بار فشردن دکمه‌ی RT/R2 درخواست پاس کنید. این کار باعث می‌شود تا جریان توپ به سمت شما کشیده شود. البته به یاد داشته باشید که درخواست پاس در زمان اشتباه می‌تواند باعث لو رفتن توپ شود.

بازی PES 2019

در پست خود باقی بمانید

متاسفانه برخی از کاربران عادت دارند تا بدون در نظر گرفتن پست اصلی‌ شان برای دریافت توپ به اقصی نقاط زمین فوتبال بروند. این کار شاید تعداد لمس توپ بازیکن شما را افزایش دهد اما بدون شک به تعویض شما و از دست دادن باقی زمان مسابقه منجر خواهد شد. در نتیجه، توصیه می‌کنیم تا با جای گیری درست در مناطقی که به پست اصلی شما مربوط می‌شود، عمل دریافت توپ را انجام دهید. اگر هم با دوربین بازی مشکل دارید و نمی‌توانید به شکل موثر در پست خود و مناطق مربوط به آن حضور پیدا کنید، حالت‌های دوربین Blimp و Fan View را امتحان کنید. این دو حالت دوربین، تصویر عریض‌ تری از زمین فوتبال را به شما نشان می‌دهند و در نتیجه بهتر می‌توانید جای گیری کنید.

بازی PES 2019

حواستان به نشانگر Manager’s Trust level باشد

بهترین راه برای اینکه بفهمید عملکردتان در Become a Legend چه مقدار موفقیت آمیز بوده، توجه به نشانگر  Manager’s Trust level است که می‌توانید با رفتن به منوی Player آن را مشاهده کنید. هر چقدر که عملکرد شما در زمین بهتر باشد و مطابق انتظارات عمل کرده باشید، نشانگر درصد بیشتری را نشان می‌دهد و بر عکس. البته عملکرد موفقیت آمیز شما تنها باعث افزایش درصد این نشانگر نمی‌شود و روی افزایش شهرت شما در میان دیگر باشگاه‌ها نیز تاثیر گذار است. اگر هم نشانگر درصد بسیار پایینی را نشان دهد، با اتمام قرارداد بدون شک از باشگاه اخراج خواهید شد. بنابراین، حواستان به نشانگر باشد و بازیکن خود را با آن بسنجید.

تمرینات مهارتی را فراموش نکنید

منوی تمرینات در مدهای Become a Legend و Master League تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. در منوی تمرینات Become a Legend می‌توانید فوکِس پوینت‌‌های (Focus Point) ‌خود را برای تمرکز بیشتر روی مهارت‌های متفاوت استفاده کنید. همچنین اگر از پستی که انتخاب کرده‌اید رضایت ندارید، می‌توانید از طریق این منو به مرور زمان آن را تغییر دهید. اما در استفاده از فوکس پوینت‌ها یک نکته‌ی بسیاری مهم و حیاتی وجود دارد: تمامی پوینت‌های خود را برای تمرکز روی تمرینات‌ها (Training) استفاده نکنید و تعدادی از آن‌ها را نیز به تمرینات مهارتی (Skill Training) اختصاص دهید. از طریق این گزینه می‌توانید در بلند مدت مهارت‌های مختلفی را کسب کنید که تاثیر غیر قابل انکاری روی عملکرد شما خواهند داشت.

بازی PES 2019

از هم تیمی‌ هایتان برای اعمال فشار استفاده کنید

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، در مد Become a Legend شما تنها کنترل یک بازیکن را بر عهده دارید و مدیریت دیگر بازیکنان حاضر در زمین به هوش مصنوعی واگذار شده است. جدا از قابلیتی که به شما اجازه می‌دهید تا جریان بازی را به سمت خود بکشانید، قابلیت دیگری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از هم تیمی‌ هایتان را به اعمال فشار روی تیم حریف وادار کنید. برای اینکار کافی است تا دکمه‌ی مربع/X را دو بار فشار داده و سپس نگه دارید. با انجام این کار، یک یا تعدادی از بازیکنان تیم شما به سمت تیم حریف می‌روند تا بتوانند مالکیت توپ را بدست آورند. البته فراموش نکنید که برای اعمال فشار، بازیکنان از پست خود خارج می‌شوند که همین مسئه می‌تواند فضای خالی بسیاری را برای نفوذ در اختیار تیم حریف قرار دهد.

بازی PES 2019

هر از گاهی شانس خود را امتحان کنید

پس از ورود به مد Become a Legend باید لیگی را برای حضور در رقابت‌های آن انتخاب کنید. سپس، بازی PES 2019 به صورت خودکار شما را به یکی از تیم‌های آن لیگ اضافه می‌کند. بنابراین هیچ راهی وجود ندارد تا بتوانید در تیم مورد نظرتان حضور پیدا کنید (مگر اینکه یکی از بازیکنان حاضر در بازی را انتخاب کنید). البته با رفتن به منوی Negotiations با گزینه‌ای مواجه خواهید شد که به واسطه‌ی آن می‌توانید برای تیم مورد نظرتان درخواست انتقال ارسال کنید. به یاد داشته باشید هیچ تضمینی وجود ندارد که تیم مورد نظر درخواست انتقال شما را قبول کند. با وجود این، بد نیست که هر از چند گاهی شانس خود را امتحان کنید.

بازی PES 2019

اطلاعات خود را به دیگر مدها انتقال دهید

اگر بعد از چندین فصل از مد Become a Legend بازی PES 2019 خسته شده‌اید و ترجیح می‌دهید حداقل برای مدتی تنوع ایجاد کنید و در عین حال نیز نمی‌خواهید زحماتی که کشیده‌اید بی ثمر بماند، بهتر است از قابلیت انتقال اطلاعات استفاده کنید. با استفاده از گزینه‌ی Save Player Data در منوی تنظیمات می‌توانید اطلاعات مربوط به بازیکنی که ساخته‌اید را به مدهای Master League و Online Team Play انتقال داده و نتیجه‌ی زحمات خود را به رخ دیگر کاربران بکشید. به یاد داشته باشید که اگر از بازیکنان حاضر در خود بازی استفاده کنید، نمی‌توانید اطلاعات مربوط به پیشرفت‌های او را انتقال دهید.

در پایان، می‌توانید با مراجعه به اینجا به تمامی مقالات آموزشی پیرامون بازی PES 2019 دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 588Mahdi
    588Mahdi | ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

    بازیکنی که تو become a legend میسازیم یا تو قسمت editمیسازیم وقتی تو قسمت master league پیر میشه و خداحافظی میکنه قدرتش خیلی کم میشه در حالی که بازیکنای اورجینال بازی این اتفاق براشون نمیفته و با یه قدرت معقولی برمیگردن..چکار کنم قدرت بازیکنم بلد از خداحافظی انقدر پایین نیاد

مطالب پیشنهادی