ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کفش هوشمند Adapt BB نایکی برای بسکتبالیست‌ها معرفی شد

امروز پس از مدت‌ها وعده و وعید، کفش هوشمند Adapt BB نایکی برای بسکتبالیت‌ ها معرفی شد. بند این کفش‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند و کاربر از طریق یک اپلیکیشن مخصوص روی تلفن هوشمندش می‌تواند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

امروز پس از مدت‌ها وعده و وعید، کفش هوشمند Adapt BB نایکی برای بسکتبالیت‌ ها معرفی شد. بند این کفش‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند و کاربر از طریق یک اپلیکیشن مخصوص روی تلفن هوشمندش می‌تواند به کفش خود وصل شود.

کفش هوشمند Adapt BB نایکی از یک موتور پیشرفته بهره می‌برد که می‌تواند به طور خودکار بند کفش را ببندد. نکته قابل توجه در طراحی سیستم خودکار این است که کفش می تواند گزینه‌ های مختلفی برای سفت یا شل شدن بودن بند انتخاب کند.

علاوه بر این کاربر در مواقع مورد نیاز قادر خواهد بود با استفاده از اپلیکیشن Nike Adapt سفتی بند‌ ها را کنترل کند. نایکی این تکنولوژی جدید خود را FitAdapt نامیده است.

برای مثال، بسکتبالیست‌ ها می‌توانند در زمان استراحت بند‌ های خود را به طور موقت باز کرده و خستگی در کنند تا پس از شروع دوباره بازی، بلافاصله بندشان را سفت نمایند.

همچنین گزینه‌ های نظیر مسابقه، تمرین، دویدن، گرم کردن و ... برای بسته شدن این بند‌ها وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند رنگ کلیدهای پاور تعبیه شده در کنار کفش را با استفاده از اپ FitAdapt تنظیم کند.

چند سالی است که کفش‌های این چنینی تولید شده‌اند اما ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌توانند از آنها استفاده کنند و قیمت بالایی دارند. دو سال پیش نایکی از کفش HyperAdapt رونمایی کرد که ۷۲۰ دلار قیمت داشت و کفشی با ساق‌های کوتاه بود. سال ۲۰۱۵ نیز چنین مدل کفشی با نام  2015 Nike Magل برای استفاده‌ی روزانه معرفی شده بود.

حال مدل جدید سبکتر بوده و قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار دارد که برای کفش‌های هوشمند قیمت ارزانی به حساب می ‌آید. این شرکت آمریکایی چندی پیش ویدیویی از این محصول منتشر کرده بود که طی آن بازیکنان بسکتبال معروف لیگ NBA، کفش هوشمند Adapt BB نایکی را امتحان می‌کردند اما برای آنکه طرح کفش لو نرود، قسمت پایینی تصویر تار شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nima naseri
    nima naseri | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    باید دید دوام قطعه ای که بند رو میبنده چقدره!!

    • min
      min | ۲۶ دی ۱۳۹۷

      فکر کردی شبیه قطعات پراید

  • reza duty
    reza duty | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    چقدر باحاللله

مطالب پیشنهادی