ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید Q
تکنولوژی

هر آنچه تا این لحظه در مورد اندروید Q می‌‌دانیم

به نظر می‌رسد که وبسایت XDA Developers، اخیرا به یکی از بیلدهای اندروید بعدی (که فعلا با اندروید Q شناخته می‌شود) دست پیدا کرده. در همین راستا اعضای XDA با نصب این بیلد روی یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

به نظر می‌رسد که وبسایت XDA Developers، اخیرا به یکی از بیلدهای اندروید بعدی (که فعلا با اندروید Q شناخته می‌شود) دست پیدا کرده. در همین راستا اعضای XDA با نصب این بیلد روی یک دیوایس Pixel 3 XL از تغییرات جدیدی که در آن اتفاق افتاده پرده برداشته‌اند.

اولین و مهم‌ترین تغییری که در اندروید Q دیده می‌شود، وجود حالت تاریک یکپارچه است. در حال حاضر بعضی اپلیکیشن‌ها این خصوصیت را به کاربران ارائه می‌کنند، اما در اندروید Q می‌توانید با فعالسازی حالت تاریک از تنظیمات، تم مشکی و خاکستری را روی تمام بخش‌های سیستم عامل (از تنظیمات و لانچر گرفته تا فایل منیجر و پنل Quick Settings و تنظیمات صدا و نوتیفیکیشن‌ها) گسترش دهید.

اندروید Q

نکته عالی‌ اینکه اعضای XDA گزینه‌ای در تنظیمات توسعه‌دهندگان یافته‌اند که می‌تواند اپ‌های فاقد حالت تاریک را هم تماما به رنگ‌های مشکی و خاکستری درآورد. اما تغییر دیگر اندروید Q، مربوط به دسترسی‌هاست. صدور مجوز دسترسی برای اپلیکیشن‌ها به لطف طراحی جدید تنظیمات این بخش آسان‌تر از همیشه شده و حالا می‌توانید با یک نگاه بفهمید که هر اپ کدام دسترسی‌ها را مسدود و به کدام موارد اجازه کار داده است.

از همین قسمت می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به سرعت باز یا اینکه با فورس استاپ جلوی اجرایشان را بگیرید. حتی گزینه پاک کردن سریع اپلیکیشن هم در اختیارتان قرار گرفته است. اما در تنظیمات توسعه‌دهندگان اندروید Q تغییرات دیگری هم دیده می‌شود.

به عنوان مثال در تنظیمات این پخش گزینه‌ای تحت عنوان «فعالسازی اجباری حالت دسکتاپ روی نمایشگرهای ثانویه» وجود دارد که البته هنوز نمی‌توان از آن استفاده کرد. اما به نظر می‌رسد با چیزی مشابه Samsung DeX مواجه باشیم که امکان کار با گوشی روی نمایشگرهای بزرگی مثل تلویزیون را فراهم می‌کند.

اندروید Q

همچنین تنظیمات توسعه‌دهندگان اندروید Q شامل موارد دیگری مثل رکوردر صفحه بومی اندروید، تنظیماتی به نام Game Update Package Preferences و تنظیمات تازه‌ای در بخش Accessibility مثل زمان باقی ماندن پیام‌های موقتی روی صفحه و تعیین زمان مطالعه پیام‌ها تا زمان ناپدید شدن می‌شوند.

مابقی تغییرات نیز کوچک اما کاربردی بوده‌اند. به عنوان مثال حالا در Quick Settings گزینه‌ای برای «غیر فعال کردن سنسورهای گوشی» مثل ژیروسکوپ وجود دارد. همچنین قفل صفحه هم ارتقاء یافته و با SmartLock به شما اجازه می‌دهد که از طریق اتصال یک دیوایس قابل اعتماد، صفحه گوشی مبتنی بر اندروید Q خود را کمی بیشتر روشن نگه‌ دارید.

و در نهایت، اندروید Q از یک فایل منیجر ارتقاء یافته نیز بهره می‌برد که سر و سامان دادن به فایل‌ها را برایتان آسان می‌سازد. هنوز اطلاعات زیادی در مورد تاریخ انتشار اندروید Q در دسترس نیست، اما XDA گمانه‌زنی می‌کند که شاید در سال جاری شاهد انتشار آن برای یک سری از دیوایس‌های اندرویدی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    بیشتر به یک آپدیت کوچیک میخوره تا یک بروزرسانی اساسی

  • vahid kamali
    vahid kamali | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    اندروید قطاب

مطالب پیشنهادی