ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-bmw-7-series (27)
خودرو

کامل تر و زشت تر؛ فیس لیفت ب ام و سری 7 با تغییراتی جنجالی معرفی شد [تماشا کنید]

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و درز عکس های اصلی بالاخره ب ام و از فیس لیفت ب ام و سری 7 رسما رونمایی کرد. همانطور که از روی عکس های لو رفته نیز مشخص ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۳

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و درز عکس های اصلی بالاخره ب ام و از فیس لیفت ب ام و سری 7 رسما رونمایی کرد. همانطور که از روی عکس های لو رفته نیز مشخص بود، تغییرات داده شده در این سدان پرچمدار در مقیاس ژرمن ها زیاد بوده و می توان گفت که سری 7 جراحی زیبایی نسبتا گسترده ای را تجربه کرده است.

2020-bmw-7-series (34)

بیشترین تغییرات در نمای جلوی سری 7 رخ داده است، جایی که جلوپنجره کلیوی شکل نمادین ب ام و به پیروی از کراس اوور X7، به میزان 40 درصد بزرگ تر شده تا حس قدرت بیشتری را به بیننده القا کند. این جلوپنجره که در برابر جریان هوا و در مواقع لازم باز و بسته می شود، در مدل های استاندارد مخصوص بازار آمریکا جلایی آلومینیومی خواهد داشت. پوشش سریم خاکستری جلوپنجره، متمایز کننده قدرتمندترین عضو خانواده سری 7 یعنی M760Li xDrive از دیگر مدل ها خواهد بود.

2020-bmw-7-series (18)
ب ام و سری 7 بعد از فیس لیفت
ب ام و سری 7 قبل از فیس لیفت

همانند جلوپنجره، طراحان ب ام و در شکل چراغ های اصلی هم بازنگری کرده اند. این چراغ های دوقلو حالا باریک تر و کشیده تر احساس شده و بصورت استاندارد به تکنولوژی LED تطبیق پذیر مجهز هستند. تورم خفیف کاپوت و گلگیرها و تعویض سپر با نمونه جدید از دیگر تغییرات فیس لیفت ب ام و سری 7 به شمار می روند.

2020-bmw-7-series (38)

در نمای عقب متصل شدن چراغ های اصلی به همدیگر از طریق یک نوار LED اولین نکته ای است که جلب توجه می کند. این چراغ ها 1.4 اینچ (3.5 سانتی متر) باریک تر شده و اکنون گرافیکی مشابه با چراغ های نسل اخیر سری 3 دارند.

ب ام و سری 7 بعد از فیس لیفت
BMW-7-Series_2016 2
ب ام و سری 7 قبل از فیس لیفت

برخلاف نمای ظاهری در داخل کابین دامنه تغییرات کمتر بوده و به اضافه شدن نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان – مشابه با نمونه به کار رفته در X5 و سری 8 – و تعبیه مکانی ویژه برای شارژ بی سیم تلفن همراه محدود می شود. البته به گفته باواریایی ها در مقایسه با قبل عایق بندی صوتی کابین بهبود یافته و آنها قول داده اند امکان انتخاب چرم ها و قطعات تزئینی بیشتری را برای مشتریان فراهم خواهند کرد.

2020-bmw-7-series (55)

به سراغ پیشرانه ها می رویم، جایی که موتور V12 قوی ترین نسخه یا همان M760 دست نخورده باقی مانده و مثل سابق می تواند 600 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

2020-bmw-7-series (30)

اما موتور 4.4 لیتری V8 معروف ب ام و که نیروبخش نسخه 750i xDrive خواهد بود، با بهینه سازی های انجام شده اینک توانایی تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ بد نیست اشاره کنیم این ارقام به ترتیب 80 و 100 واحد افزایش یافته اند.

2020-bmw-7-series (25)

به لطف این نیروگاه قدرتمند، ب ام و 750i xDrive تنها در عرض 3.9 ثانیه شتاب صفر تا صد را محقق می کند که برای یک سدان فول سایز استاندارد رکوردی کاملا تحسین برانگیز است.

ب ام و سری 7

در ابتدا سری 7 با پیشرانه هیبریدی شارژی راهی بازار خواهد شد. این پیشرانه از ترکیب یک موتور شش سیلندر خطی به قدرت 280 اسب بخار و یک موتور برقی با 113 اسب بخار بوجود آمده و قادر است در عرض 4.9 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. با تکیه بر این پیشرانه می توان تا 58 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی رانندگی کرد.

2020-bmw-7-series (57)

در کنار موتور، مهندسین ب ام و در گیربکس 8 سرعته خودکار نیز بازنگری کرده اند. این گیربکس که در تمامی مدل ها بصورت استاندارد نصب خواهد شد، عملکرد نرم تر و سریع تری ارایه کرده و قابلیت کنترل شروع حرکت سریع (Launch Control) نیز در آن گنجانده شده است. البته نسخه هیبریدی از یک گیربکس اختصاصی با کلاچ ارتقا یافته، بهره خواهد برد.

2020-bmw-7-series (56)

بر اساس برنامه ریزی ها، فروش فیس لیفت ب ام و سری 7 از ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) و در پنج نسخه گوناگون – چهار نسخه تمام چرخ محرک و یک نسخه دیفرانسیل عقب – آغاز خواهد شد. درباره قیمت این سدان تشریفاتی حرفی به میان نیامده، اما بعید است که بهای مدل پایه با رقم تقریبا 84 هزار دلاری مربوط به نسخه قبل، تفاوت زیادی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • saeidam
    saeidam | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    مهدی جمالی، مدیرعامل وقت سایپا:کیفیت پراید در دنیا بی رقیب است

    • min
      min | ۲۸ دی ۱۳۹۷

      آتیش به روح اول و آخر خودش و امسال خودش

  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    دوستان گرامی سلام. این کاملا درسته که زشتی یا زیبایی یک امر سلیقه ای هست، اما تاکنون عموم بازخوردها درباره جلوپنجره سری 7 جدید منفی بوده، درست مثل X7، می تونید در شبکه های اجتماعی یا سایتهای خارجی کامنتای کاربران رو مطالعه کنید. در این که ب ام و یکی از برترین خودروسازان جهان به شمار میره شکی نیست، اما خب سلایق متفاوته و هر فردی می تونه نظر خودشو داشته باشه.

    • FarzinFaria
      FarzinFaria | ۲۸ دی ۱۳۹۷

      شما خبرنگارین نباید،سلیقتون تو خبری که برای عموم منتشر میشه قرار بدین،سلیقه و نظرشخصیتون رو برای رنگ رژ خانمتون بذارین ن برای خبری که یه عده زیاد میخونن

      • sina.z
        sina.z | ۲۸ دی ۱۳۹۷

        داداش انصافا زشته

  • sedighi_7
    sedighi_7 | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    یعنی اگه شرکت بی ام و بفهمه که جهان سومی هایی که پراید به زور سوار میشن
    زه درب هم براشون آپشنه به ماشینش میگین زشت در کمپانیشو گِل میگیره

  • Mostafa Javidi
    Mostafa Javidi | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    ماشین های لکسوس و ائودی اول رو به جلو پنجره بزرگ که تمام جلوی ماشینو میگیه اوردن
    الان هم نوبت ب ام و شده
    ولی خداییش باید مسئول طراحی این فیس لیفتو اویزونش کرد
    چخبره ؟
    مگه جارو برقیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی