ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش هواوی برای پیاده سازی معماری اروپایی در مقر جدیدش

هواوی چند وقتی است که به شرکت موفقی در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند بدل شده و به نوعی فرمول مشخصی را از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی گرفته و با در پیش گرفتن روندی مشابه سعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۲

هواوی چند وقتی است که به شرکت موفقی در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند بدل شده و به نوعی فرمول مشخصی را از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی گرفته و با در پیش گرفتن روندی مشابه سعی دارد به دستاورد‌های زیادی برسد. حال این شرکت یک قدم به جلو رفته و سعی دارد خود را بیشتر شبیه به کمپانی‌های مطرح اروپایی کند.

این کمپانی به تازگی تلاش کرده تا معماری اروپایی را در مقر اصلی خود پیاده کند. به گزارش CNBC، مقر جدید هواوی شامل ۱۲ شهرک می‌شود که هر کدام از آنها بر اساس یک شهر معروف اروپایی طراحی شده است.

بدین ترتیب شهرکی در این مقر بر اساس شهر گرانادا طراحی شده که منطقه‌ای در جنوب اسپانیا است. شهرک‌هایی هم بر اساس شهر‌های پاریس فرانسه، ورونای ایتالیا، بروژ بلژیک و چسکی کروملوف جمهوری چک ساخته‌ شده‌اند و نمونه‌هایی از پیاده سازی معماری شهر‌های یاد شده در این مناطق قرار گرفته است.

پلی نیز روی دریاچه‌ای که مقر جدید هواوی را به دو نیم کرده، ساخته شده است که در واقع نسخه‌ی کوچکی از پل آزادی در بوداپست لهستان به شمار می‌رود.

ضمن اینکه یک ریل تراموای کوچک در این مقر تعبیه شده که کارمندان می‌توانند با استفاده از آن، در کمپ مذکور جابجا شوند و به ساختمان مورد نظرشان برسند.

البته ایده‌ی پیاده سازی معماری شهرهای معروف در چین آنچنان نوآوری جدیدی به حساب نمی‌آید. چرا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی نسخه‌های کپی دقیقی از پاریس، لندن و جکسون هول ایالت وایومینگ در کشور اژدهای زرد ساخته شده است اما پیاده سازی چنین ایده‌ای در کمد شرکتی بین المللی نظیر هواوی، کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته چنین ایده‌ای پیشتر با ساخت نمونه‌ای از برج ایفل در لاس وگاس ایالات متحده آمریکا نیز عملی شده است.

در مقر جدید هواوی قرار است ۲۵ هزار نفر به کار مشغول شوند اما هنوز پروسه ساخت تنها ۸ شهرک از ۱۲ منطقه‌ی مورد نظر به اتمام رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    در نوع خودش جالبه یعنی نمیشه به سبک و معماری خودشون بسازن

مطالب پیشنهادی