ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرنوشت 9 میلیارد تومان دریافتی دولت برای صدور کارت سوخت

با افزایش سرسام آور قاچاق سوخت، پس از ٦ سال دولت تصمیم گرفت مجددا کارت سوخت بنزین و گازوئیل را فعال کند. استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود. شرکت پست در قبال ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با افزایش سرسام آور قاچاق سوخت، پس از ۶ سال دولت تصمیم گرفت مجددا کارت سوخت بنزین و گازوئیل را فعال کند. استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود.
شرکت پست در قبال این‌ که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این ‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت در این شرکت مانده، جمع مبلغ اخذ شده از مردم، بیش از ۹ میلیارد تومان می‌شود.
سیاستگذاری درباره بنزین در ایران همواره موضوعی پرچالش بوده و تبدیل شدن این محصول به کالایی شاخص در نگاه جامعه سبب شده تا قیمت‌گذاری آن ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای پیدا کند.

بعد از آن‌ که بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری الزامی شد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که ۹۲۴ هزار کارت سوخت متعلق به خودروهایی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ شماره‌گذاری شده اند، به دلایل مختلف به دست صاحبان خودرو نرسیده و در شرکت پست مانده‌اند. مالکان می‌توانستند از طریق سایت اینترنتی شرکت پست به نشانی  (WWW.POST.IR) از این‌ که کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست است یا خیر، اطلاع کسب کنند.
در این راستا زمانی که مالکان برای دریافت کارت سوخت از شرکت پست اقدام می‌کنند، این شرکت از هر یک از این افراد ۱۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌کند. هزینه‌ای که به گفته زیبا اسماعیلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - هزینه صدور کارت و متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

کارت سوخت

یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد اگر از ۹۲۴ هزار نفری که کارت سوخت آن‌ ها در شرکت پست مانده است، ۱۰ هزار تومان اخذ شود، بیش از ۹ میلیارد تومان به حساب شرکت ملی پخش می‌رود.
در این راستا، سید محمدرضا موسوی‌ خواه - مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - با تایید این موضوع که هزینه‌ای که شرکت پست از مردم می‌گیرد، به حساب این شرکت واریز می‌شود، اظهار کرد: البته این مبلغ متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست، بلکه صرف هزینه صدور کارت، هزینه پست و هزینه شخصی‌سازی می‌شود. در واقع شرکت ملی پخش مبلغی دیگر هم به این مبلغ اضافه می‌کند تا بتواند هزینه تامین کارت را انجام دهد.
بر اساس گفته هاى وى این هزینه متعلق به زمان حال نیست و از روز نخست به این صورت بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هر کارت، نزدیک به دو درهم خریداری می‌شود و علاوه بر آن، برای هر کارت ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومان هزینه می‌کنیم و جمع هزینه حدود ۱۲ هزار تومان می‌شود. هزینه پست را هم باید نظر گرفت که با این اوصاف کل هزینه‌ها بیش از ۱۶ هزار تومان می‌شود، اما ۱۰ هزار تومان از مردم گرفته می‌شود و سایر هزینه‌ها را شرکت ملی پخش تامین می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    این ۹ میلیاردو قراره کدومشون بدزدن !؟

  • arian2018
    arian2018 | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    خبر جدید را پوشش بدین:سایپا دیشب دوباره محصولاتش را گران کرد. 5درصد زیر قیمت بازار

  • H.b
    H.b | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    کارت سوخت ، مساوی است با موج جدیدی از گرانی ،،، همه با نرخ آزاد حساب میشه

    بعد میان دولت تدبیر و امید شکل میدن

    ر?دم تو این دولت تدبیر و امید

مطالب پیشنهادی