ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

the-grand-tour
خودرو

نگاهی به اولین قسمت از فصل سوم گرند تور؛ بازگشت محبوب ترین برنامه خودرویی جهان

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، با فرا رسیدن 18 ژانویه (28 دی ماه) پخش فصل سوم از مستند خودرویی گرند تور از سرویس آمازون پرایم آغاز شده و سه مجری پرطرفدار پس از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، با فرا رسیدن 18 ژانویه (28 دی ماه) پخش فصل سوم از مستند خودرویی گرند تور از سرویس آمازون پرایم آغاز شده و سه مجری پرطرفدار پس از وقفه ای نسبتا طولانی به صفحات تلویزیون بازگشتند.

قسمت اول از فصل سوم گرند تور به طور عمده به سه خودروی عضلانی معروف آمریکایی یعنی فورد ماستنگ، داج چلنجر و شورولت کامارو اختصاص یافته بود. برای مقایسه این سه مدل که البته نسخه های تیونینگ شده آنها انتخاب شده بودند، کلارکسون، می و هموند به دیترویت رفته و آنها را از جهات مختلف در برابر هم قرار دادند.

The.Grand.Tour.S03E01.Motown (10)

در لابلای مقایسه خودروها سه مجری نکات بسیار جالبی را درباره وضعیت فعلی دیترویت که روزگاری قطب صنعت خودروسازی ایالات محسوب می شد و کارخانه های تعطیل شده آن مطرح کردند.

مثل دو فصل گذشته، پس از بخش اول مقایسه عضلانی های پرطرفدار آمریکایی شاهد پخش آیتم Conversation Street بودیم. در این بخش مجری های گرند تور مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و خودرویی را به هم گره زده و طبق عادت دیرینه شوخی های زیادی با هم داشتند.

The.Grand.Tour.S03E01.Motown (15)

کاهش قابل ملاحظه تعداد کارخانه های خودروسازی در دیترویت یکی از مباحث تامل برانگیز این بخش بود. به گفته هموند قبلا 43 کارخانه خودروسازی در دیترویت فعالیت می کردند، اما اکنون این رقم فقط به دو کارخانه تقلیل پیدا کرده است.

بررسی مکلارن سنا توسط کلارکسون آیتم جذابی بود که بعد از Conversation Street پخش شد. این سوپر اتومبیل 789 اسب بخاری در طول بررسی با عملکرد مثال زدنی خود جرمی را به وجد آورد، طوری که وی آن را بیشتر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته پسندید. احتمالا می دانید که لامبورگینی هوراکان پرفورمانته عنوان خودروی سال 2018 را از دید کلارکسون و نشریه Sunday Times را کسب کرده است. ثبت یک رکورد استثنایی در پیست اختصاصی گرند تور، پایان بخش بررسی مکلارن سنا در اپیزود اول بود.

The.Grand.Tour.S03E01.Motown (1)

ادامه برنامه عمدتا به بخش دوم از مقایسه ماستنگ، چلنجر و کامارو تعلق داشت. نکته جالب توجه اینکه در اولین اپیزود از فصل سوم، خبری از آیتم مهمان برنامه یا Celebrity Brain Crash نبود. این احتمال وجود دارد انتقادات بینندگان درباره آیتم مذکور منجر به حذف آن از فصل سوم شده باشد.

The.Grand.Tour.S03E01.Motown (6)
مسابقه درگ بین داج چلنجر Demon و شورولت کاماروی 1000 اسب بخاری تیونینگ هنسی که جذابیت و هیجان زیادی داشت

اپیزود اول از فصل سوم گرند تور نشان می دهد که این مجموعه به خوبی در مسیر تکامل قرار گرفته و امیدواریم قسمت های بعدی نیز چنین روندی را دنبال کنند.

The.Grand.Tour.S03E01.Motown (16)

گفتنی است فصل سوم گرند تور در 13 اپیزود مختلف تهیه شده است. ایالات متحده، کلمبیا، چین، مغولستان، آذربایجان، گرجستان، فرانسه، انگلستان و ولز کشورهایی هستند که میزبان کلارکسون و دوستان وفادارش در این فصل بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    فرش ایرانی چی میگه؟?

  • saeed_u
    saeed_u | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    هنوز به پختگی تاپ گیر نرسیده

مطالب پیشنهادی