ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
تکنولوژی

شناسایی پهپاد ها و هدایت کننده های آنها با اپلیکیشن ممکن می شود [تماشا کنید]

با شروع استفاده از پهپاد‌ها برای انتقال بسته‌ها، بازسازی ساختمان‌ها و کاربرد‌های دیگر نظیر نقشه برداری و یافتن مجرمان، احتمالا باید به زودی منتظر باشیم که آسمان هم مثل خیابان‌ها پر از ترافیک شود. همانطور ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

با شروع استفاده از پهپاد‌ها برای انتقال بسته‌ها، بازسازی ساختمان‌ها و کاربرد‌های دیگر نظیر نقشه برداری و یافتن مجرمان، احتمالا باید به زودی منتظر باشیم که آسمان هم مثل خیابان‌ها پر از ترافیک شود. همانطور که ماشین‌ها دارای پلاک هستند و به صورت منحصر به فرد شناسایی می‌شوند، پهپاد‌ها هم باید قابل شناسایی باشند. خصوصا زمانی که از بالای مناطق پر جمعیت عبور می‌کنند.

این سوال که دقیقا چگونه می‌توان پهپاد‌ها را شناسایی کرد جواب کاملا مشخصی ندارد. پلاک‌های فیزیکی آنطور که برای اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در پهپاد‌ها کارایی ندارد چرا که در فاصله‌ای بسیار دور نمی‌توان اطلاعات درج شده روی آن را تشخیص داد.

به همین دلیل، برای حل این مشکل یک گروه استارتاپی به نام AirMap چندی پیش تصمیم گرفت تا با گروه Google Wing و Kittyhawik.io همکاری کند تا اپلیکیشنی برای حل این معضل توسعه دهد.

این اپلیکیشن انجام این وظیفه را با نمایش یک نقشه از پهپاد‌ها (البته فعلا پهپاد‌هایی که برایش تعریف شده است) که در محل‌هایی خاص در حال پرواز هستند به نمایش می‌گذارد. این اطلاعات حتی حاوی اطلاعاتی در رابطه با کسی که پهپاد را کنترل می‌کند و همچنین هدفی که برای آن طراحی شده نیز خواهد بود.

نرم افزار یاد شده همه‌ی پهپاد‌هایی که در فاصله‌ی ۱.۵ کیلومتری از کاربر قرار داشته باشند را نمایش خواهد داد. در نمایشی که ماه گذشته انجام شده بود، ایرمپ، وینگ و کیتی هاوک یک پرواز آزمایشی را مورد ارزیابی قرار دادند تا مشاهده کنند این تکنولوژی چگونه عمل خواهد کرد.

چیزی که همه‌ی این اتفاقات را ممکن کرده، وجود یک API متن باز و رایگان به نام InterUSS Platform است که توسط شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت تولید شده. این API پلتفرم چند پهپاد مختلف را به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود که این پهپاد‌ها بتوانند با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

پلتفرم InterUSS به راحتی روی اپلیکیشن‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود و باعث می‌شود که افراد بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری از پهپاد‌هایی که اطرافشان پرواز می‌کنند به دست بیاورند و همچنین متوجه شوند که پهپاد‌های مذکور با چه هدف و توسط چه کسی کنترل می‌شوند.

ویدیویی از کارایی اپلیکیشن یاد شده

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی