ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

reviver auto plate (1)
خودرو

پلاک دیجیتال قانونی می شود؛ مجوز تازه ایالت میشیگان برای همگام شدن با تکنولوژی

بر اساس قوانین جدیدی که در ایالت میشیگان تصویب شده، از این به بعد امکان نصب پلاک های دیجیتال بر روی خودروها وجود خواهد داشت. پس از کالیفرنیا و آریزونا، میشیگان سومین ایالتی است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بر اساس قوانین جدیدی که در ایالت میشیگان تصویب شده، از این به بعد امکان نصب پلاک های دیجیتال بر روی خودروها وجود خواهد داشت. پس از کالیفرنیا و آریزونا، میشیگان سومین ایالتی است که به مالکین وسایل نقلیه اجازه می دهد پلاک های قدیمی را کنار گذاشته و از نمونه های دیجیتال جدید استفاده کنند.

همانطور که از نام پلاک دیجیتال می توان حدس زد، به جای صفحه فلزی از یک نمایشگر برای نشان دادن هویت خودرو بهره گرفته می شود. این نمایشگرها دارای یک قاب و پوششی از شیشه بوده و به چیپ های کامپیوتری اختصاصی و سیستم ارتباطی وایرلس مجهز هستند.

reviver auto plate (3)

جایگزینی پلاک های فلزی با نمونه های دیجیتال این امکان را فراهم می کند که در مواقع ضروری پیام هایی از قبیل اخطار Amber (وضعیت اضطراری کودک ربایی) یا اطلاع رسانی درباره سرقتی بودن خودرو را روی آنها به نمایش گذاشت. علاوه بر این تجدید و تعویض آسان و راحت تر پلاک ها از دیگر مزایای پلاک های دیجیتال به شمار می رود.

reviver auto plate (5)

در کنار مزایا، پلاک های دیجیتال با یک ایراد همراه هستند و آن چیزی نیست جز قیمت زیاد. در حال حاضر برای خرید ساده ترین مدل موجود باید 499 دلار پرداخت کرد، این رقم در صورت انتخاب مدل مجهز به GPS تا 799 دلار بالا می رود. اما این پایان کار نیست، چرا که ماهانه باید 7 دلار به عنوان حق اشتراک کنار گذاشت. طبیعتا هزینه نصب نیز به این ارقام افزوده خواهد شد.

reviver auto plate (8)

اگر چه از زمان تصویب تا اجرایی شدن ایده پلاک های دیجیتال در کالیفرنیا حدود 5 سال طول کشید، ولی با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد در میشیگان این زمان کوتاه تر باشد و اهالی این ایالت در آینده نزدیک به استفاده از چنین پلاک هایی رو بیاورند.

گفتنی است شرکتی به نام Reviver Auto تامین کننده پلاک های دیجیتال بوده و از طریق وبسایت آن می توان نسبت به ثبت سفارش اقدام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirhossein Yousefnejad
    Amirhossein Yousefnejad | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    اون وقت ما هنوز منتظریم یه پراید بتونیم بخریم تو زمستون یه ماشین سوار شیم

مطالب پیشنهادی