ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با برادر سوئیسی اپل واچ که نه عقربه دارد و نه نمایشگر آشنا شوید

تصور کنید که یک ساعت بسیار به اپل واچ شبیه باشد اما در آن نه صفحه نمایش بکار رفته باشد نه سنسور خاصی. این ساعت نه تنها قابلیت‌های ویژه‌ای ندارد بلکه حتی عقربه‌ای نیز روی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

تصور کنید که یک ساعت بسیار به اپل واچ شبیه باشد اما در آن نه صفحه نمایش بکار رفته باشد نه سنسور خاصی. این ساعت نه تنها قابلیت‌های ویژه‌ای ندارد بلکه حتی عقربه‌ای نیز روی آن به چشم نخورد. هر وقت به صفحه‌ی این ساعت نگاه کنید تنها صفحه‌ی سیاهی ببینید که توربیلون مکانیزم ساعت در آن به چشم می‌خورد.

حال شاید تصور کنید که چنین ساعتی وجود خارجی ندارد و شرکتی چنین ریسکی برای تولید ساعتی شبیه به اپل واچ نمی‌کند اما نه تنها این ساعت تولید شده بلکه کاربران مجبورند برای استفاده از این ساعت سوییسی چندین هزار دلار بپردازند.

این ساعت H. Moser & Cie.'s Swiss Alp Watch Concept Black نام دارد و تنها ویژگی خاصش نمایش تمام مکانیزم ساعت در بدنه‌ی پشتی آن به شمار می‌رود.

حال سوال اینجاست که کاربر چگونه باید با مشاهده به چنین ساعتی، از زمان باخبر شود. جواب اینست که کاربر باید با شنیدن، به وقت کنونی پی ببرد. این ساعت در واقع ادای احترامی به دوران پیش از اختراع الکتریسته‌ است چرا که در آن زمان مردم مجبور بودند در تاریکی با استفاده از minute repeaters زمان را متوجه شوند.

در این ساعت نیز تکرار کننده‌هایی برای ساعت، یک چهارم ساعت و دقیقه تعبیه شده است. برای تنظیم زمان نیز باید تاج این ساعت را بیرون بکشید و می‌بینید که ۱۲ شاخص مختلف نمایان می‌شود و هر کدام نماینده‌ی ۵ دقیقه هستند.

در حالی که به نظر می‌رسد این ساعت آنچنان گران نباشد اما H. Moser & Cie با استفاده از توربیلون پرنده، محصولی لوکس ساخته و کاربران مجبورند برای استفاده از چنین ساعت عجیبی ۳۵۰ هزار دلار بپردازند.

سوال اساسی اینجاست که چه کسی چنین ساعت عجیبی را خریداری می‌کند. شاید فرد به شدت ثروتمندی قصد داشته باشد با این ساعت‌ها تمام مشکی، نشان دهد که نیازی به دانستن زمان ندارد. در این صورت خرید این مدل می‌تواند پاسخگوی نیاز وی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    آدملی کسخلی که میرن فرغون از ایران خودرو و سایپا میخرن،این ساعته هم میرن میخرن...

مطالب پیشنهادی