ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیام مایکروسافت به کاربران ویندوز موبایل؛ از گوشی های اندرویدی و آیفون استفاده کنید

مایکروسافت سه سال پیش آخرین موبایل بهر‌ه‌مند از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل را عرضه کرده و یک سال گذشته نیز مدیر ارشد این شرکت، پایان کار پلتفرم ویندوز موبایل را اعلام نمود. حال این کمپانی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت سه سال پیش آخرین موبایل بهر‌ه‌مند از سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل را عرضه کرده و یک سال گذشته نیز مدیر ارشد این شرکت، پایان کار پلتفرم ویندوز موبایل را اعلام نمود. حال این کمپانی خاطرنشان نموده که تا ۱۹ آذر ماه سال آینده، دیگر پشتیبانی لازم را از سیستم عامل ویندوز موبایل به عمل نخواهد آورد.

مهرماه سال گذشته مایکروسافت بالاخره سپر را انداخت و شکست را قبول کرد و مشخص شد که سیستم عامل ویندوز موبایل به پایان راه خود نزدیک شده اما پس از آن نیز پشتیبانی‌هایی از موبایل‌های بهره‌مند از این سیستم عامل به عمل می آمد اما اکنون کاربران چنین موبایل‌هایی باید فکر چاره باشند.

البته گفته شده که پس از ۱۹ آذر ماه سال آینده نیز کاربران می‌توانند به فایل‌های پشتیبان برای بعضی تنظیمات و برخی اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند اما این مسئله سه ماه بعد یعنی ۲۰ اسفند ماه نیز امکان پذیر نخواهد بود. از سوی دیگر برخی سرویس‌ها نظیر آپلود کردن عکس تا ۱۲ ماه کارایی خود را حفظ خواهند کرد.

بدین ترتیب دومین شرکت در لیست ارزشمندترین کمپانی‌های جهان، کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل‌ را تشویق کرده که هر چه سریعتر به دنبال یک دیوایس اندرویدی یا آیفون بگردند تا بتوانند اطلاعاتشان را حفظ نمایند.

این مسئله آنچنان هم عجیب نیست چرا که مایکروسافت چند وقتی است تمامی محصولاتش را با پشتیبانی از اندروید منتشر می‌کند و اپلیکیشن‌ها یا لانچری نیز برای کاربران اندرویدی در نظر گرفته است. این پلتفرم حتی از قابلیت میرور کردن کامپیوتر‌های ویندوز ۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این به نظر میرسد مایکروسافت دیگر شکست خود را در زمینه‌ی سیستم عامل موبایل و هوش مصنوعی پذیرفته چرا که قرار است پلتفرم کورتانا را به مهارتی یکپارچه در دستیار‌ گوگل یا آلکسای آمازون تبدیل کند. این مسئله می‌تواند سازگاری این دو دستیار‌ هوشمند را با ویندوز 10 افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    چقدر خوشحالم :) منم رفتم سراغ ویندوز و پولمو حروم کردم و به مزخرف بودنش پی بردم ولی هنوز یه عده بودن که به خاطرش متعصبانه کل‌کل کنن و شاکی بشن از دستم.حالا رسما شکست خوردن و چه زیباست این لحظه

  • a_041
    a_041 | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    چیزی که قطعی بود پایان ویندوز موبایل بود حالا به شکل رسمی تائید شده . البته احتمال داره مایکروسافت امسال گوشی با سیستم عامل جدیدشو معرفی کنه یا یه محصول انقلابی . خبرشم نزدین بعد از چند سال دوباره میخوان تو کنگره جهانی موبایل حضور پیدا کنن که این معنا داره احتمالاً دارن خودشونو برای حضور دوباره اما به شکلی متفاوت آماده میکنن. در کل حرفم اینه که زوده بگیم چی تو سرشون میگذره

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۲۹ دی ۱۳۹۷

      اشتباهه‌ خرید از مایکروسافت و محصولاتش

مطالب پیشنهادی