ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیو ES8؛ سلاح برقی چینی‌ها در نبرد با لامبورگینی و تسلا

اگرچه اتومبیلهای چینی به طور گسترده در اروپا و آمریکای شمالی در دسترس نیستند، عمدتا از ارزش و اعتبار چندانی نیز بین مشتریان این مناطق برخوردار نبوده، کیفیت ساخت مناسبی ندارند و نتایج حاصل از ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

اگرچه اتومبیلهای چینی به طور گسترده در اروپا و آمریکای شمالی در دسترس نیستند، عمدتا از ارزش و اعتبار چندانی نیز بین مشتریان این مناطق برخوردار نبوده، کیفیت ساخت مناسبی ندارند و نتایج حاصل از آزمون‌های مختلف بر روی آنها هم چنگی به دل نمی‌زند.

نیو ES8

اما کمپانی چینی نیو (NIO) با ارائه مدل ES8 سعی دارد تا جایگاه‌های برتر در جدول شاسی‌بلندهای برقی نسبتا گران قیمت را از آن خود نماید.

سلاح کمپانی نیو در این نبرد یک شاسی بلند هفت نفره پرقدرت به طول حدود 5 متر است که نوک پیکانش به سوی خودروهایی همچون آئودی ای-ترون و تسلا مدل ایکس نشانه رفته است. عجیب تر آنکه طراحی دماغه این محصول تا حد زیادی لامبورگینی اوروس را به بیننده یاد آور می شود.

نیو ES8

با وجود آنکه قیمت پایه رقبیب آمریکایی‌اش از 78 هزار پوند شروع می‌شود، نیو ES8 در کشور مبدا با قیمتی معادل 51 هزار و 500پوند به فروش می‌رسد. ظاهر خودرو اگرچه کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما چندان هم بی‌تناسب با روحیات مشتریان اروپایی نیست. عملکرد فنی پیشرانه قابلیت رقابت با حریفان سطح بالا را دارد؛ قدرت آن از یک پک باتری 70کیلووات ساعتی نشأت می‌گیرد که در زیر خودرو بین محورهای جلو و عقب جای داده شده است.

نیو ES8

یک جفت موتور الکتریکی (یک موتور برای هر یک از محورهای جلو و عقب) هر کدام با قدرت 322 اسب‌بخار به صورت دائمی، نیرو را به هر چهار چرخ نیو ES8 منتقل می‌نمایند. قدرت نهایی حاصل از این پیشرانه معادل 641 اسب بخار با گشتاور 841 نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه‌ای رهآورد این پیشرانه‌ی پرقدرت برای نیو ES8 خواهد بود.

نیو ES8

حدود 96.7 درصد از زیرساختار و بدنه خودرو از متریال آلومینیومی ساخت آئودی تولید شده است. نیو پیش‌بینی می‌کند که بتواند 5 ستاره ایمنی را از سازمان یوروانکپ کسب نماید. البته ذکر یک نکته در اینجا کاملا ضروری به نظر می‌رسد و آن اینکه پایگاه طراحی و مهندسی کمپانی نیو در شهر مونیخ آلمان واقع شده است...!

نیو ES8

فرم کلی بیرونی نیو ES8 مانند کراس اوورهای مرسوم بوده و چندان غیرعادی به نظر نمی‌رسد. نکات ویژه‌ی ظاهر ES8 در دستگیره‌های درب‌ها که از بدنه بیرون می‌آیند، فاصله اندک گپ میان پنل‌ها و صدای خفه‌ی بسته شدن درب‌ها خلاصه می‌شود.

در داخل کابین، چرم ناپا بسیاری از ادوات را پوشش داده و کیفیت مطلوب و مناسبی را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌های جلوی گرم شونده، قابل تنظیم، تهویه شونده و دارای سیستم ماساژ، کاملا راحت بوده و بدن سرنشین را به خوبی در بر می‌گیرند.

نیو ES8

اگر سرنشین نیاز به خواب و استراحت داشته باشد، از قسمتی که باید جعبه داشبورد نیو ES8 آنجا باشد، یک استراحتگاه پا بیرون آمده و سرنشین می‌تواند پاهای خود را بر روی آن قرار داده و استراحت نماید. همچنین در صورتی که کودکی همراه شما باشد، می‌توان او را در میانه‌ی ردیف دوم جای داد و صندلی کنار راننده را به سوی او برگرداند تا مراقبش بود.

نیو ES8

کنسول میانی کابین طراحی خاصی داشته، محفظه‌ای برای قرار دادن اشیای مختلف به همراه دوجا لیوانی بر روی آن مشاهده می شود.

نیو ES8

بر روی داشبورد یک صفحه نمایشگر 10.4 اینچی خودنمایی می‌کند و بالای سر آن نیز گوی تخم‌مرغ مانند دیده می‌شود که از آن به عنوان نخستین دستیار شخصی داخل خودرویی جهان نام برده می‌شود. اگر تمایلی به استفاده از قابلیت لمسی صفحه نمایشگر مرکزی ندارید، یک کلید گردان برای این کار تعبیه شده است.

نیو ES8

اسم آن گوی، (Nomi (know me است. نومی می‌تواند یاد بگیرد و کارهایی نظیر باز کردن پنجره‌ها، راهنمایی شما به سمت نزدیکترین ایستگاه شارژ، سلفی گرفتن و سرگرم کردن بچه‌ها را انجام دهد. گذشته از نکات مثبت بصری، ES8 عملکرد خیره‌کننده‌ای بر روی سطح جاده از خود نشان می‌دهد. فشار پدال گاز مساوی است با فرو رفتن در صندلی.

در زمینه‌ تامین قطعات فنی، نیو ES8 به طور محسوس تولیدکنندگان چینی را کنار زده و از محصولات برندهای معتبر استفاده نموده است. ترمزهای برمبو قادرند تا در طی مسافت 33.8 متر، خودرو را از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف نمایند.

نیو ES8

سیستم تعلیق نیو ES8 نیز از شرکت کانتیننتال تهیه شده که درست مشابه نمونه‌های به کار رفته در برخی مدل‌های آئودی و مرسدس بنز است. این سیستم تعلیق قابل تنظیم بوده و می توان آن را بر روی حالات اسپرت، کامفورت و برخی حالات شخصی دیگر تنظیم نمود.

نیو ES8

نکته نه چندان مثبت این خودرو، به فرمان‌پذیری آن برمی‌گردد که بی‌حس و بیش از حد نرم به نظر می‌رسد. البته مهندسان می‌گویند که این سیستم فرمان برای بازار چین کالیبره شده، چرا که در آنجا رانندگان توجه زیادی به ارتباط میان چرخ‌های جلو با سطح زمین ندارند.

نیو ES8

همچنین برخی سطوح پلاستیکی شامل بخش‌های پایینی پنل داخلی درب‌ها، از متریال ارزان قیمت ساخته شده که چندان باکیفیت به نظر نمی‌رسد.

نیو خواستار آن است که در ۵ سال آینده وارد بازار اروپا شود. نیو ES8 راه درازی برای خاموش کردن صدای اعتراض مخالفان و منتقدان خودروهای چینی که معتقدند چینی‌ها نمی‌توانند خودروی خوب و باکیفیت بسازند، در پیش رو دارد.

نیو ES8

این خودروی 1640 کیلوگرمی از یک گیربکس تک سرعته برای انتقال نیرو استفاده می‌نماید، حداکثر سرعتش فراتر از  200 کیلومتر بر ساعت بوده و با یک مرتبه شارژ، قادر به پیمایش مسافتی در حدود 357 کیلومتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی