ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Klara Weather
نرم افزار و اپلیکیشن

پیش‌بینی وضع هوا با اپ Klara Weather؛ هواشناسی با جذاب‌ترین ویجت‌ها

چند روز پیش در یکی از مقالات دیجیاتو مجموعه‌ای از بهترین ویجت‌های هواشناسی را به شما معرفی کردیم. اما یک مورد از قلم افتاد؛ اپلیکیشنی که نه تنها زیباترین ویجت‌ها را به شما ارائه می‌کند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۱۵

چند روز پیش در یکی از مقالات دیجیاتو مجموعه‌ای از بهترین ویجت‌های هواشناسی را به شما معرفی کردیم. اما یک مورد از قلم افتاد؛ اپلیکیشنی که نه تنها زیباترین ویجت‌ها را به شما ارائه می‌کند بلکه از منظر امکانات و دقت پیش‌بینی، جزو حرفه‌ای‌ترین ابزار هواشناسی است که می‌توانید در دیوایس‌ اندرویدی‌تان داشته باشید.

Klara Weather دو دسته را هدف قرار داده: حرفه‌ای‌ها و کاربران معمولی

Klara Weather دو دسته مخاطب را هدف قرار داده: حرفه‌ای هایی که نیازمند داده‌های دقیق هواشناسی و مقایسه آن‌ها با هم هستند و کاربران معمولی که به زیبایی ظاهری ‌اپ‌های این چنینی اهمیت می‌دهند. به لطف UI عالی و امکاناتی پیشرفته، ابزار Klara Weather موفق شده که هر دو دسته را راضی نگه دارد. اما ویژگی‌هایی که از آن صحبت می‌کنیم چه هستند؟

یقینا اولین مورد رابط کاربریست. تیم اندرو وُرکس محیطی برای Klara Weather طراحی کرده که ضمن سادگی دسترسی به امکانات حرفه‌ای، بتوانید از حضور در آن لذت ببرید. همه چیز به مینیمال‌ترین حالت ممکن طراحی شده، دسته‌ها تفکیک شده هستند و به لطف وجود ۴ تم رنگی، می‌توانید ظاهر اپ را به همان شکلی که دوست دارید در بیاورید.

Klara Weather
پیش‌بینی‌های ساعتی دما، وزش باد، تراکم ابرها و فشار اتمسفری در چهار تب مجزا انجام می‌شود

این چهار تم آسمان آبی، تم دارث ویدر (حالت دارک)، تم مینیمال و تم بهار هستند که هر کدام پالت رنگی مختص به خود را دارند. اما زیر این پوسته ظاهری جذاب، امکانات فنی اپلیکیشن هم به خوبی خودنمایی می‌کنند.

Klara Weather پیش‌بینی‌هایش را به طور کلی به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی کرده که از منظر جزئیات با هم متفاوتند. اگر ریز اطلاعات هواشناسی امروز یا فردا را می‌خواهید، حالت کوتاه مدت برایتان مناسب است و اگر برای سفر بعدی‌تان برنامه می‌ریزید یقینا پیش‌بینی بلند مدت چیزی است که باید به سراغش بروید.

اوج کارایی Klara Weather را در پیش‌بینی‌های کوتاه مدت می‌بینید؛ جایی که پیش‌بینی دما، سرعت باد، تراکم ابرها و حتی فشار هوا در چهار دسته مجزا و به شکل ساعت به ساعت روی نمودار انجام می‌شود. Klara Weatherشاید برای یک کاربر معمولی این حجم از جزئیات هواشناسی زیاده از حد به نظر برسد، اما نمودارها و نحوه ارائه اطلاعات به قدری جذابند که بعید است شیفته رویکرد حرفه‌ای اپ نشوید. نمودارهای Klara Weather به سادگی قابل اسکرول هستند و معمولا یک بازه زمانی چهار روزه را پوشش می‌دهند. نکته عالی اینکه امکان مقایسه نمودارهای چندین شهر به طور همزمان را هم دارید.

به عنوان مثال، می‌توانید نمودار چند شهر که هنگام مسافرت قصد عبور از آن‌ها را دارید را در Klara Weather وارد کنید و وضعیت هوای هر کدام را لحظه به لحظه تحت نظر بگیرید. در کنار این ویژگی خوب، از ویجت‌های اپ هم نباید بگذریم. همانطور که در تصویر گیف سمت چپ مقاله می‌بینید، با داشتن آن‌ها جزئیات کافی در مورد وضع هوای هر شهر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

Klara Weather
مقایسه شهرها روی نمودار، یکی از قابلیت‌های خوب Klara Weather

البته از کم و کاستی‌های Klara نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. این اپ در عین ارائه اطلاعات پیشرفته هواشناسی، از قابلیت‌های پرطرفداری مثل نقشه‌های زنده وضعیت جوی یا پوش نوتیفیکیشن برای بارش‌های ناگهانی محروم مانده. ضعف بعدی هم مربوط به یکی از قدرتمندترین امکانات اپلیکیشن است، یعنی ویجت‌ها.

متأسفانه ویجت‌ها امکان شخصی‌سازی ندارند

متأسفانه تیم اندرو ورکس فقط یک مدل ویجت (در دو ابعاد کوچک و بزرگ) برای Klara طراحی کرده که هیچ کدام امکان شخصی‌سازی ندارند. این در حالیست که اکثر اپلیکیشن‌های هواشناسی حداقل سه ویجت با کاربردهای مجزا به کاربران ارائه می‌کنند که در موقعیت‌های مختلف قابل استفاده باشند. اما در مجموع به غیر از این دو موضوع، بعید است در Klara Weather به مشکل جدی‌تری بربخورید.

محیط کاربری منظم و شکیل، در کنار امکانات پیشرفته‌ای که دسترسی به آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌گیرد دست به دست هم داده و از Klara Weather یک اپ هواشناسی خوب و ایده‌آل ساخته‌اند. این اپلیکیشن فقط برای پلتفرم اندروید منتشر شده، اما امیدواریم شاهد ارائه آن برای iOS هم باشیم که کاربران بیشتری بتوانند از مزایای این هواشناس قدرتمند در گوشی‌های خود بهره ببرند.

Klara Weather

Klara Weather

سازنده: Androworks قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    عالی بود دمت گرم.

  • ali_ghadimi
    ali_ghadimi | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    پیشنهاد میکنم برنامه weather underground
    رو استفاده کنید تا نهایت امکاناتی که یه برنامه حرفه ای اب و هوا میتونه داشته باشه رو ببینید. انقدر امکانات جالب و دقیق داره که نمیشه با چند سطر توضیح داد. حتما امتحان کنید

  • Mohamad. T
    Mohamad. T | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    اقا اینا که گفتین بهترینا از نظر ویجتا بودن دقیق ترین اپلیکیشن کدومه دقت مهم تره

  • saeed19859
    saeed19859 | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    ایمو فیلتر شده؟!
    اخه نباید دوروز قبلش بگن
    الان من چه طور تماس هام برقرار کنن
    واقعا چی فکر میکنن
    ۱

مطالب پیشنهادی