ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتر میلان
تکنولوژی

احتمال خرید یک سوم سهام اینتر میلان توسط موسس علی‌بابا

جک ما ثروتمندترین فرد چینی با سرمایه ۳۴.۶ میلیارد دلاری و موسس علی بابا احتمالا با خرید بخش زیادی از سهام اینتر میلان وارد فوتبال اروپا خواهد شد. کمپانی چینی «سانینگ» که در بخش محصولات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

جک ما ثروتمندترین فرد چینی با سرمایه ۳۴.۶ میلیارد دلاری و موسس علی بابا احتمالا با خرید بخش زیادی از سهام اینتر میلان وارد فوتبال اروپا خواهد شد.

کمپانی چینی «سانینگ» که در بخش محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی فعالیت دارد، حدود ۶۹ درصد از سهام باشگاه اینتر میلان را در اختیار دارد و ۳۱ درصد دیگر نیز در تملک «اریک توهیر» است.

توهیر پیش از این ریاست اینتر میلان را بر عهده داشت اما از مدت های قبل خبرهایی مبنی بر قصد وی برای فروش سهامش با نرخی حدود ۲۲۸ میلیون دلار به گوش می رسید. حالا برخی منابع مدعی شده اند که جک ما، موسس علی بابا از طریق Suning در پی خرید این بخش از سهام باشگاه است. اینتر میلانجک ما ۲۰ درصد از سهام Suning را در اختیار دارد و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در Suning Sports علاقه خود به حوزه ورزش را نیز نشان داده است. SportsPro نیز او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین متخصصان فناوری در حوزه ورزش انتخاب کرده است.

چند ماه قبل نشریه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» مدعی شد که Suning به دنبال خرید سهام توهیر در باشگاه است تا به تصمیم گیرنده اصلی در آینده اینتر بدل شوند، بعید نیست هدف Suning واگذاری این سهام به جک ما بوده باشد.

«شوای وانگ»، معاون ارتباطات علی بابا از احتمال خرید اینتر میلان یا سرمایه گذاری در این باشگاه  اظهار بی اطلاعی کرده است. با این حال چینی ها پیش از این بخش قابل توجهی از سهام باشگاه های درجه یک اروپایی نظیر اتلتیکو مادرید و منچستر سیتی را تصاحب کرده اند.

هدف اصلی موسس علی بابا از این اقدام مشخص نیست چرا که اینتر در گزارش مالی سال گذشته از زیان ۱۸ میلیون دلاری خبر داد. با این وجود تزریق سرمایه هنگفت از سوی وی می تواند به سلطه یوونتوس بر سری A خاتمه داده و روزهای خوش گذشته را برای نراتزوی زنده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی