ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ مودم
تکنولوژی

کوالکام: خواسته‌های اپل هر سال ۲۵۰ میلیون دلار هزینه روی دست ما می‌گذارد

در ادامه منازعات دامنه دار بر سر روش های تجاری کوالکام، یکی از مدیران ارشد این شرکت مدعی شده که تقاضای اپل برای نوآوری سالیانه باعث تحمیل هزینه گزافی بر آنها شده است. کوالکام از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

در ادامه منازعات دامنه دار بر سر روش های تجاری کوالکام، یکی از مدیران ارشد این شرکت مدعی شده که تقاضای اپل برای نوآوری سالیانه باعث تحمیل هزینه گزافی بر آنها شده است.

کوالکام از سوی «کمیسیون تجارت فدرال» به قیمت گذاری تبعیض آمیز، غیر منطقی و ناعادلانه متهم شده و به همین خاطر «جیمز تامپسون»، مدیر ارشد فناوری آنها برای ارائه توضیح در دادگاه حاضر شده است.چیپ مودمکوالکام مدعی است که درآمدهای حاصل از لایسنس فناوری را صرف تحقیق و توسعه به منظور بهبود محصولات کرده است. به گفته جیمز تامپسون که در دادگاه سوگند صداقت ادا کرده بود، کمپانی متبوعش سالانه ۲۵۰ میلیون دلار صف بهینه سازی مودم ها برای اپل می کند. وی توضیح داد که اپل هر سال خواستار چیپ جدیدی است و اینکار هزینه زیادی را بر کوالکام تحمیل می کند:

اپل از ما می خواهد که هر  سال مدل جدیدی برای آنها تولید کنیم اما دیگر مشتریان، مثل کسب کارهای کارت دیتا یا حوزه خودرو به دنبال طراحی جدید در هر سال نیستند.

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ اپل تنها از چیپ های مودم کوالکام استفاده می کرد اما طی دو سال در برخی مدل ها به استفاده از مودم های اینتل نیز روی آورد. هدف کوپرتینویی ها از اینکار کاهش اتکا به کوالکام بود و نهایتا در آیفون های XS و XR به کلی خبری از مودم کوالکام نیست.

اپل در جدیدترین آگهی استخدام خود مباحثی در زمینه‌ی تولید فیزیکی چیپ های سلولی مطرح کرده و ظاهرا در حال کار روی یک مودم انحصاری 5G برای تلفن‌های هوشمند است تا بتواند با کوالکام در زمینه‌ی تولید مودم‌ها رقابت کند.

اگر در این مناقشه «کمسیون تجارت فدرال» حرف خود را به کرسی بنشاند، کوالکام احتمالا چاره ای حز تغییر بسیاری از روش های کسب و کار، قیمت گذاری و صدور لایسنس خود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی