ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخراج 7 درصد از کارکنان و فراخوان گسترده تسلا در چین؛ چالش های تازه ایلان ماسک

خودروساز کالیفرنیایی تسلا از اتخاذ تصمیماتی جدید در راستای کاهش هزینه های عملیاتی و تقویت تولید سدان مدل 3 در سال جاری خبر داد. ایلان ماسک یکی از موسسین و مدیرعامل کنونی تسلا با اعلام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خودروساز کالیفرنیایی تسلا از اتخاذ تصمیماتی جدید در راستای کاهش هزینه های عملیاتی و تقویت تولید سدان مدل 3 در سال جاری خبر داد. ایلان ماسک یکی از موسسین و مدیرعامل کنونی تسلا با اعلام این موضوع اضافه کرده بزودی 7 درصد از کارکنان این شرکت کنار گذاشته شده و به برنامه بازاریابی ارجاعی خاتمه داده می شود.

در نامه ارسالی آقای ماسک به کارمندان آمده:

متاسفانه ما انتخاب دیگری جز کاهش تعداد کارکنان تمام وقت فعلی تا حدود 7 درصد نداریم. ما سال قبل تا 30 درصد رشد کردیم که فراتر از توان ما است و حالا حفظ ضروری ترین کارکنان و پیمانکاران تنها راهبرد ماست.

تسلا
در این نامه که نسخه ای از آن در بلاگ رسمی تسلا نیز منتشر شده، ماسک به چالش های زیادی که بر سر کاهش قیمت محصولات این شرکت وجود دارد، اشاره کرده و افزوده تسلا باید بتواند با خودروسازانی که دارای جایگاهی تثبیت شده تر هستند، رقابت کند.

به اعتقاد مدیرعامل تسلا، توسعه یک پیشرانه الکتریکی به مراتب از ساخت یک موتور شش سیلندر خطی پرهزینه تر است، به همین جهت شرکت های رقیبی مثل ب ام و و مرسدس بنز از مزیت قیمت تمام شده کمتر برخوردار هستند.

بد نیست اشاره کنیم برای ترغیب مشتریان جهت خرید خودروهای الکتریکی، معافیت های مالیاتی و مشوق های مالی 7500 دلاری به محصولات تسلا تعلق می گیرد. با عبور تسلا از میزان تولید 200,000 خودرو این مشوق ها در اواخر سال 2018 منقضی شدند.

با رسیدن ماه جولای این رقم به 1,875 کاهش یافته و در پایان سال 2019 به طور کامل حذف خواهد شد. با این حساب حرکت تسلا در جهت کاهش هزینه تمام شده یک ضرورت تلقی می شود. او در نامه خود پذیرفته که محصولات تسلا هنوز برای اکثر مردم بیش از حد گران هستند.

افزایش میزان تولید مدل 3 و بهبود مهندسی ساخت از چالش های بزرگ تسلا به شمار می روند. این شرکت باید بتواند با ایجاد تغییرات لازم و بهره وری بیشتر، سرانجام نسخه 35 هزار دلاری مدل 3 را عرضه کرده و به دست مشتریان در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان برساند، امری که در صورت تحقق یک دستاورد مهم محسوب خواهد شد.

در کنار موارد یاد شده، عرضه اتومبیل های برقی از سوی خودروسازان سنتی به بازار در سال 2019، دیگر چالشی است که تسلا را درگیر خواهد کرد. به عنوان نمونه شرکت آئودی به زودی تحویل کراس اوور برقی E-Tron را آغاز می کند، پورشه نیز امسال از تایکان که رقیب مستقیم مدل S به شمار می رود، رونمایی خواهد نمود. با معرفی نیسان لیف نسخه e plus هم که توانایی پیمایش 226 مایل (363 کیلومتر) را با یک بار شارژ دارد، عرصه بیش از پیش بر تسلا تنگ تر خواهد شد.

ناگفته نماند فراخوان تسلا برای بیش از 14 هزار خودرو در چین خبر دیگر مهمی است که در رسانه های مختلف به آن پرداخته شده است. دلیل این فراخوان به نقص در ایربگ های سمت شاگرد نسبت داده شده؛ آن دسته از مدل S هایی که بین فوریه 2014 و دسامبر 2016 تولید شده اند، مشمول فراخوان مذکور می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی