ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ رسماً نمایشگر تعاملی Flip را به ایران آورد

سامسونگ ایران امروز (۳۰ دی ماه) در برج کیان تهران، نمایشگر تعاملی Flip را معرفی کرد. به گفته مدیران بخش سازمانی سامسونگ ایران، Flip از این جهت با نمایشگرهای ساده تفاوت می‌کند که به کاربر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۳

سامسونگ ایران امروز (۳۰ دی ماه) در برج کیان تهران، نمایشگر تعاملی Flip را معرفی کرد. به گفته مدیران بخش سازمانی سامسونگ ایران، Flip از این جهت با نمایشگرهای ساده تفاوت می‌کند که به کاربر تمام قابلیت‌های ایجاد تعامل با دستگاه و ایده‌پردازی را می‌دهد.

فلیپ یک نمایشگر ۵۵ اینچی با ابعاد ۱۲۵ در ۷۵ سانتی‌متر است که از رزولوشن 4K بهره می‌برد و روشنایی تصویر آن نیز به ۳۰۰ نیت می‌رسد. صفحه نمایش لمسی فلیپ با یک قلم که قابلیت نازک و پهن‌ نویسی را در دو سو به ارمغان می‌آورد، همراه شده است. همچنین فلیپ این ویژگی را دارد که ۴ ورودی تاچ، نوشتن هم‌زمان برای ۴ نفر ایجاد کند.

نمایش اسناد مختلف از جمله ورد، پاورپوینت، اکسل و PDF از خصوصیات این نمایشگر تعاملی هستند اما مسئله مهم‌تر اتصال ساده ابزارهایی مثل موبایل، لپ‌تاپ و حافظه‌های USB به آن است.

«پیمان‌ علی‌زاده»، مدیر ارائه راهکارهای سازمانی سامسونگ ایران در این مراسم عنوان کرد که کاربر می‌تواند لپ‌تاپ خود را به وسیله درگاه HDMI یا به شکل بی‌سیم به نمایشگر Flip متصل کند. این در حالی‌است که نمایشگر، از ویژگی Touch Out هم برخوردار بوده و با لمس نمایشگر، برای مثال می‌توان به صفحات بعدی فایل PDFی که از طریق موبایل یا لپ‌تاپ به نمایش درآمده رفت.

علی‌زاده همچنین خبر داد که نمایشگر تعاملی Flip از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند و بزرگ‌ترین ویژگی این پلتفرم نرم‌افزاری، ترکیب سیستم امنیتی Knox با آن و امنیت بسیار بالای آن است.

«طناز رحیمی»، مدیر بازاریابی واحد راهکارهای سازمانی سامسونگ ایران نیز در این مراسم خبر داد که سامسونگ برای توسعه این نمایشگر، سه سال تحقیق و توسعه انجام داده است. در این سه سال، نیازهای گروهی ۷۰۰ نفره از از ایده‌پردازان و طراحان جمع‌آوری شده است تا در نهایت نمایشگر فلیپ، بتواند به عنوان یک محصول کامل، تمام نیازهای مخاطب خود را برآورده کند.

به گفته او، دو قشر اصلی یعنی کسب‌وکارهای بزرگ و همچنین کسب‌وکارهای متوسطی که جلسات زیادی دارند، مخاطبین اصلی این نمایشگر تعاملی خواهند بود. او کاربرد بالای این دستگاه را برای آژانس‌های تبلیغاتی، افرادی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند و همچنین معماران متصور شد.

لازم به اشاره است که نمایشگر تعاملی Flip از ۸ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس پردازشی ۱.۷ گیگاهرتزی و حافظه رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد.

رقبای اصلی این محصول، «سرفس هاب» مایکروسافت با قیمت ۹ هزار دلاری و گوگل جم‌بورد با قیمت ۵ هزار دلاری هستند. «فرزین شریعتی»، مدیر ارشد راهکارهای سازمانی سامسونگ ایران در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر قیمت جهانی و قیمت تعیین شده در ایران و همچنین پیش‌بینی استقبال از این محصول با توجه به شرایط اقتصادی موجود، گفت:

«قیمت این محصول همراه با پایه مخصوص که به آن اجازه چرخش ۹۰ درجه می‌دهد، حدود ۴ هزار دلار است که در برابر رقبا، قیمتی پایین‌تر دارد. هرچند این قیمت، کشور به کشور تفاوت می‌کند. از طرف دیگر باید توجه کرد که این یک محصول برای کاربران عادی نیست و ممکن است خریداران تجاری، راهکارهای دیگری را نیز همراه با این محصول خریداری کنند که تمام این مسائل در قیمت‌گذاری دخیل خواهد شد. به همین ترتیب قیمت به شکل عام اعلام نمی‌شود و بر اساس قرارداد بین دو شرکت خواهد بود. اما در نهایت قیمت خرده‌فروشی حدود ۴ هزار دلار است که در داخل کشور هم با توجه به نرخ دلار تبدیل می‌شود.»

«پیمان‌ علی‌زاده»، مدیر ارائه راهکارهای سازمان سامسونگ ایران در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه هدف برای استفاده از پلتفرم تایزن چه بوده است، چراکه همین مسئله استفاده کاربران از نرم‌افزارهای شخص‌ثالث را کاهش می‌دهد و آیا بهتر نبود مانند رقبا از ویندوز یا اندروید استفاده شود تا اکوسیستم کامل‌تری در اختیار کاربر قرار گیرد، گفت:

«ما به واسطه اتصال راحت موبایل و لپ‌تاپ به فلیپ، دسترسی را به همه پلتفرم‌های دیگر باز کرده‌ایم. در همین رویداد موبایل اندرویدی و لپ‌تاپ با سیستم عامل ویندوز به راحتی به نمایشگر متصل شدند. iOS هم به راحتی به همین دستگاه متصل می‌شود. در واقع تایزن، پلتفرم سامسونگ برای سطح سیستم عامل در خود دستگاه است اما با اتصال ابزارهای مختلف می‌توان تجربه سایر سیستم‌عامل‌ها را داشت. تایزن پلتفرمی است که امنیت فوق‌العاده بالایی دارد و در حال حاضر، نسخه سوم تایزن در همین نمایشگر استفاده شده که نیاز به پردازنده قدرتمند را هم از بین برده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی