ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Ace Combat 7 منتشر شد؛ تسخیر آسمان‌ها

با گذشت یک روز از عرضه‌ی بازی Ace Combat 7: Skies Unknown برای کنسول‌های نسل هشتمی، نقدها و نمرات این بازی مورد انتظار توسط وبسایت‌های تحلیلی منتشر شد. این بازی شبیه ساز نبردهای هوایی در ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۹

با گذشت یک روز از عرضه‌ی بازی Ace Combat 7: Skies Unknown برای کنسول‌های نسل هشتمی، نقدها و نمرات این بازی مورد انتظار توسط وبسایت‌های تحلیلی منتشر شد. این بازی شبیه ساز نبردهای هوایی در حالی عرضه می‌شود که نزدیک به 5 سال از عرضه‌ی نسخه‌ی پیشین سری، یعنی Ace Combat Infinity برای کنسول پلی استیشن 3 می‌گذرد.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown برای اولین بار در سال 2015 میلادی به عنوان انحصاری پلی استیشن 4 معرفی شد اما پس از مدتی، شرکت باندای نامکو اعلام کرد نسخه جدید از سری بازی‌های Ace Combat برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه می‌شود. البته همچنان برخی از محتویات بازی همانند حالت واقعیت مجازی به مدت یک سال در انحصار پلی استیشن خواهد بود.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، داستان بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در دنیای Ace Combat 04 و Ace Combat 5 جریان دارد، با این تفاوت‌ که از وقایع این نسخه‌ها 10 سال گذشته است. در سال 2019، تنش‌ها افزایش می‌یابد و کشور Eruzsea با تصاحب آسانسور فضایی کشور Osea، علیه آن اعلام جنگ می‌کند. همچنین با هدف جلوگیری از انجام حمله‌ی انتقامجویانه، به پایگاه نیروهای حافظ صلح مستقر در Usea نیز حمله می‌کند. این سلسله اتفاقات قرار است از دیدگاه‌های متفاوتی روایت شود که همین ویژگی می‌تواند در افزایش جذابیت داستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown

با توجه به نمراتی که از بازی Ace Combat 7: Skies Unknown منتشر شده‌اند، به نظر می‌رسد این نسخه توانسته جا پای برادران بزرگتر خود گذاشته و در ارائه‌ی تجربه‌ای جذاب و سرگرم کننده موفق کند. تاکنون و با انتشار 28 نقد مثبت و 3 نقد متوسط، این عنوان شبیه ساز توانسته است تا روی پلتفرم پلی استیشن 4 به متای 81 دست یابد.

منتقد وبسایت Video Chums یکی از افرادی بوده است که نمره‌ی 91 (بالاترین نمره تا به این لحظه) را برای بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در نظر گرفته است. او از Ace Combat 7 به عنوان یکی از بهترین‌های ژانر یاد کرده و گفته است تجربه‌ی این بازی در حالت واقعیت مجازی بسیار لذت بخش است. او در ادامه اضافه کرد چالش‌های متنوع، ماموریت‌های به یاد ماندنی، مناظر و صدا گذاری‌های نفس گیر، بخش چند نفره‌ی سرگرم کننده و گیم پلی بی نقص تجربه‌ی این محصول را برای تمامی طرفداران شبیه سازهای نبردهای هوایی اجباری کرده است.

منتقد وبسایت M3 که از نسخه‌های پیشین سری Ace Combat چندان رضایت نداشته، نمره‌ی 90 را به بازی Ace Combat 7: Skies Unknown اعطا کرده است. این منتقد در مقاله‌ی خود نوشته است بیش از 12 سال از انتشار آخرین نسخه‌ی عالی سری می‌گذرد و تیم پراجکت ایس (Project Ace) بدون در نظر گرفتن شکست‌های این سری در سال‌های اخیر، تمرکز خود را روی ساخت یکی از بهترین نسخه‌های سری قرار داد و در این امر نیز موفق عمل کرد. از دیدگاه او، سیستم آب و هوا، فیزیک بهبود یافته نسبت به گذشته، طراحی‌های شگفت انگیز جنگنده‌ها و محیط‌ها و البته گیم‌پلی از نقاط قوت بازی هستند. البته بازی بدون عیب و نقص نبوده است و طبق گفته‌های او، سازندگان می‌توانستند عملکرد بهتری در طراحی ماموریت‌ها، روایت منسجم داستان و طراحی سیستم چک پویینت‌ها داشته باشند.

منتقد وبسایت PlayStation Universe نمره‌ی 85 را به بازی Ace Combat 7: Skies Unknown اعطا کرده و معتقد است این عنوان در عین حال که به ساختارهای اصلی سری وفادار است، از لحاظ بصری و گیم‌پلی نسبت به نسخه‌های پیشین پیشرفت‌هایی داشته است. با توجه به این منتقد، تعادل موجود در روایت داستان از دیدگاه‌های مختلف و ایجاد حس ارزشمندی در مخاطب به عنوان خلبانی که عملکردش روی شرایط جهان تاثیر غیر قابل انکاری می‌گذارد، این بازی را به محصولی تبدیل کرده است که به شدت برای طرفداران شبیه سازهای پرواز توصیه می‌شود.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown

منتقد وبسایت IGN Italia نمره‌ی 83 را برای بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در نظر گرفته است. او در مقاله‌ی خود نوشته است این بازی شروعی دوباره برای سری Ace Combat است که می‌تواند تجربه‌ای بی نقص را برای طرفداران قدیمی و جدید به ارمغان آورد. منتقدهای دو وبسایت Gamespot و Gameinformer نیز که هر دو نمره‌ی 80 را به بازی داده‌اند، از آن به عنوان بازگشت سری به روزهای خوب خود یاد کرده‌اند.

منتقد وبسایت IGN برخلاف اکثر نویسندگان، نظر مثبتی نسبت به بازی Ace Combat 7: Skies Unknown نداشته و نمره‌ی 70 را به آن اعطا کرده است. این منتقد گفته است گیم‌ پلی بازی سرگرم کننده و عالی است اما این نقاط قوت تحت تاثیر داستان عجیب و عدم وجود ارتباط منطقی میان عملیات‌ها قرار گرفته است. این منتقد در بخش‌های پایانی مقاله‌ی خود اشاره کرد همچنان برای بازگشت سری به روز‌ها خود فرصت باقی است و متاسفانه Ace Combat 7 قرار نیست آغازگر این اتفاق باشد.

منتقد وبسایت Gamers Heroes ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 60 (کمترین نمره‌ تا به این لحظه) بازی Ace Combat 7: Skies Unknown را تجربه‌ای عالی می‌داند که سازندگان برای ساخت آن به فرمول ثابت شده‌ و موفق سری در دو دهه‌ی اخیر وفادار مانده‌اند. همین مسئله نیز باعث شده است تا این شبیه ساز نبردهای هوایی فاقد نوآوری‌های لازم باشد.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Ace Combat 7: Skies Unknown هم اکنون برای دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پی سی نیز قرار است با تاخیری حدوداً دو هفته‌ای در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) در بازارهای جهانی عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    هیچ وقت متای یک بازی برام اهمیتی نداشته
    منتقد داره سلیقه خودش رو میگه فقط
    مهم تجربه خود گیمر هست و بس!

مطالب پیشنهادی