ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هتلی در ژاپن نیمی از ربات‌های خود را اخراج کرد [تماشا کنید]

همیشه نگرانی‌های زیادی در مورد جایگزین شدن شغل انسان‌ها با ربات‌ها وجود داشته اما هیچ شخصی فکرش را نمی‌کرد روزی برسد که انسان‌ها دست به اخراج کردن ربات‌ها بزنند؛ اتفاقی که برای ۲۴۳ ربات خدمتکار ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

همیشه نگرانی‌های زیادی در مورد جایگزین شدن شغل انسان‌ها با ربات‌ها وجود داشته اما هیچ شخصی فکرش را نمی‌کرد روزی برسد که انسان‌ها دست به اخراج کردن ربات‌ها بزنند؛ اتفاقی که برای ۲۴۳ ربات خدمتکار در یکی از هتل‌های‌ ژاپن رخ داده است.

ظاهرا مدیر هتل به این نتیجه رسیده که ربات‌ها بیشتر از آن‌ که مشکلی را حل کنند، باعث دردسر می‌شوند و در نهایت هم برای تعمیر و بازگشت به کار به انسان‌ها نیاز دارند.  برای مثال یکی از ربات‌های اخراج شده «چوری» نام دارد. عملکرد او به دستیارهای صوتی شناخته شده مثل الکسا شباهت داشت اما در پاسخگویی به مهمانان هتل به حدی بد عمل کرد تا سرانجام شغل خودش را از دست بدهد.

از این به بعد هم در این هتل انسان‌ها وظیفه حمل و نقل چمدان‌ها را بر عهده خواهند داشت زیرا این کار را با ظرافت بهتر نسبت به ربات‌ها و در هر گونه شرایط آب و هوایی خاصی انجام می‌دهند. این موضوع از آن‌ جایی عجیب است که در واقع تمام شهرت هتل ذکر شده به استفاده از ربات‌ها به جای کارکنان اصلی برمی‌گردد و مشخص نیست که مدیران این مجموعه بعد از اخراج ربات‌ها چه برنامه‌ای برای جذاب نگه داشتن هتل خود دارند.

به طور کلی کارکرد ربات‌ها در ژاپن با دیگر نقاط دنیا تفاوت زیادی دارد. چندی پیش، کمپانی لووُت رباتی را طراحی کرده بود که به طور خاص برای عشق ورزیدن طراحی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    کی خرج زنو بچشو بده پس بدبخت???

مطالب پیشنهادی