ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان در ۴ ماه گذشته ۵۰ هزار نیروی خود را اخراج کرده

به گزارش رسانه های چینی، فاکسکان از مهرماه امسال، ۵۰ هزار نیروی کاری قراردادی خود را اخراج نموده است. این رقم نسبت به سال گذشته شدیداً افزایش یافته و این اخراج‌ها بسیار زودتر از موعد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به گزارش رسانه های چینی، فاکسکان از مهرماه امسال، ۵۰ هزار نیروی کاری قراردادی خود را اخراج نموده است. این رقم نسبت به سال گذشته شدیداً افزایش یافته و این اخراج‌ها بسیار زودتر از موعد مقرر همیشگی رخ داده است.

تابستان امسال کمپانی فاکسکان، یکی از اصلی ترین تامین کنندگان اپل در گزارش مالی از کاهش ۲.۲ درصدی سود خود خبر داد که با توجه به همکاری بسیار پر منفعت اش با اپل جای تعجب فراوان داشت.

تحلیلگران دستیابی به سود خالص ۲۰ میلیارد دلاری را برای فاکسکان پیش بینی کرده بودند اما کمپانی تایوانی تنها ۵۶۶.۷ میلیون دلار آمریکا سود کرده است.

پس از آن مشخص شد فروش کمتر از انتظار آیفون گریبان فاکسکان را هم گرفت و این کمپانی مجبور شد که برای سال ۲۰۱۹ میلادی، نزدیک به ۳ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد.

حال منبعی آگاه از شرایط کاری این کارخانه مدعی شده این شرکت زودتر از موعد مقرر شروع به فسخ قرارداد کارگران خود نموده و بدین ترتیب ۵۰ هزار نفر از کار بیکار شده‌اند.

اصولاً قرارداد کارگران از شهریور ماه تا پایان دی ماه تمدید می‌شود اما این بار فاکسکان از کارگرانش خواسته برای سال ۲۰۱۹ به دنبال کار بگردند. کمپانی پگاترون که جزو بزرگترین شرکت‌های مونتاژ آیفون محسوب می‌شود هم مجبور شده نیروی کار ۲۰۰ هزار نفره‌ی خود را کاهش دهد.

این کمپانی به صورت ماهانه با ۱۰ هزار نفر از نیرو‌ی کارش قطع همکاری کرده و کار به جایی رسیده که اکنون دومین شرکت مونتاژ آیفون تنها ۱۰۰ هزار نفر نیرو دارد.

البته اپل تنها کمپانی بزرگی نیست که بخشی از سهام خود را از دست داده و برندهایی همچون فیسبوک، نتفلیکس، گوگل و آمازون هم در حال تجربه چنین شرایطی هستند.

یکی از دلایل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند به عدم وجود فناوری جذابی برای ترغیب کاربران به خرید گوشی جدید برمی‌گردد. برای رفع این بحران، بعضی از غول‌های صنعت موبایل نظیر سامسونگ قصد عرضه گوشی‌های هوشمند جدیدی با طراحی تاشو را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی