ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل سازان کره ای پایین ترین فروش در ۱۶ سال گذشته را تجربه کردند

در سال ۲۰۱۸ بازار تلفن های هوشمند به شدت اشباع شده بود و در نتیجه فروش سالانه موبایل در اکثر کشورهای دنیا با کاهش همراه شد. حالا آمار و ارقام مربوط به عملکرد این شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در سال ۲۰۱۸ بازار تلفن های هوشمند به شدت اشباع شده بود و در نتیجه فروش سالانه موبایل در اکثر کشورهای دنیا با کاهش همراه شد. حالا آمار و ارقام مربوط به عملکرد این شرکت ها در ۱۲ ماه گذشته منتشر شده و نخستین گزارش از کره به دست آمده که محل استقرار غول هایی نظیر سامسونگ و ال جی است.

براساس اعلام وزارت علوم و ICT و موسسه برنامه ریزی و ارزیابی فناوری اطلاعات و ارتباطات کره، صادرات موبایل در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقم ۱۴.۶۱ میلیارد دلار رسید که ۲۳ درصد (یا حدودا ۴.۴ میلیارد دلار) کمتر از میزان ثبت شده برای مدت مشابه سال قبل بود. از سویی این رقم پایین ترین میزان فروش ثبت شده از سال ۲۰۰۲ محسوب می شود و این یعنی سال قبل بدترین سال برای شرکت های کره ای سازنده موبایل بود.

فروش سالانه موبایل

مقامات کره ای همچنین اعلام کرده اند که صادرات تلفن های همراه در سال ۲۰۰۸ میلادی به بالاترین میزان خود یعنی حدودا ۳۳.۴۴ میلیارد دلار رسیده که این رقم از میزان صادرات محصولات نیمه هادی این کشور نیز فراتر رفته. در سال ۲۰۰۹ اما میزان صادرات این محصولات به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ به کمتر از ۲۰ میلیارد دلار رسید.

اما وقتی در این آمار و ارقام دقیق تر می شویم در می یابیم که بزرگترین دلیل برای این مساله بازار چین است. بزرگ ترین کشور دنیا (به علاوه هنگ کنگ) تنها ۴.۳ میلیارد دلار از این فروش را به خود اختصاص داده که این میزان افتی ۳۷ درصدی را نشان می دهد. علاوه بر این در دیگر بازارهای بزرگ نیز شاهد افت فروش بودیم. برای مثال میزان صادرات شرکت های چینی به ایالات متحده آمریکا با افتی ۱۰ درصدی به رقم ۵.۰۵ میلیارد دلار رسید.

با وجود آنکه عملکرد تلفن های هوشمند طبق انتظارات پیش نرفته، صادرات محصولات نیمه هادی در سال ۲۰۱۸ رکورد شکسته و به رقم ۱۲۸.۱۵ میلیارد دلار رسیده که این میزان تقریبا ۹ برابر میزان صادرات تلفن های هوشمند است.

از آنجا که پیش بینی شده فروش این گروه از محصولات نیز کاهش پیدا کند و چشم انداز روشنی را نمی توان برای تلفن های هوشمند متصور شد، شرکت ها به دنبال پیاده سازی تکنولوژی های پیشرفته ای چون 5G و نمایشگرهای تاشو در محصولاتشان هستند. حرف از کمپانی های کره ای به میان آمد شاید بد نباشد اشاره کنیم که سامسونگ در نظر دارد خانواده گلکسی اس ۱۰ و گلکسی فولد را در تاریخ دوم اسفندماه رونمایی کند و امیدوار است که به واسطه آن تغییری در شرایط فعلی ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی