ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فساد اداری کارکنان زیان ۱۵۰ میلیون دلاری برای DJI در پی داشت

شرکت چینی DJI اخیرا رسیدگی به پرونده کلاهبرداری تعدادی از کارکنانش را آغاز کرده و آنطور که برخی صاحب نظران گفته اند فاش شدن جزئیات مربوط به این فساد اداری میتواند زیانی بالغ بر ۱۵۰ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۰

شرکت چینی DJI اخیرا رسیدگی به پرونده کلاهبرداری تعدادی از کارکنانش را آغاز کرده و آنطور که برخی صاحب نظران گفته اند فاش شدن جزئیات مربوط به این فساد اداری میتواند زیانی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار را برای بزرگ ترین شرکت سازنده پهپاد دنیا در پی داشته باشد.

DJI که بعد از بررسی های داخلی به این کلاهبرداری و فساد اداری پی برده در این رابطه اعلام نموده، چندین کارمند مرتبط با این پرونده را که برای منافع شخصی خود قطعات را با قیمتی بالاتر به مشتریان فروخته اند اخراج کرده است و اداره پلیس محلی را هم در جریان این اتفاق قرار داده. این سازنده پهپاد همچنان مشغول بررسی پرونده کلاهبرداری هایی است که به گفته سخنگوی آن ابعاد وسیعی دارند و مبالغ هنگفتی را شامل می شوند. این شرکت ابدا اعلام نکرده که چه تعداد از کارکنانش در پرونده کلاهبرداری اخیر دست داشته اند.

این شرکت چینی هم اکنون ۱۴ هزار نیروی انسانی در سراسر دنیا دارد و پیشتاز تولید پهپادهای تجاری است. علاوه بر این، طبق آمارها سه چهارم از کل بازار این محصولات را هم به خود اختصاص داده است.

DJI سه چهارم از کل بازار پهپاد دنیا را به خود اختصاص داده است

هونگ یانگژین سخنگوی این شرکت ضمن تایید مبلغ خسارت گفت:

ما در حال برداشتن گام هایی هستیم تا مکانیزم های کنترلی داخلی مان را تقویت کنیم و برای همین کانال های ارتباطی محرمانه ای را هم با کارکنان خود ایجاد کرده ایم تا از آنها برای دریافت و ارسال گزارش های محرمانه و ناشناس پیرامون موارد نقض قوانین استفاده کنیم. ما همچنان به بررسی شرایط به وجود آمده ادامه می دهیم و مشغول همکاری با نهادهای قانونی در این رابطه هستیم.

DJI در سال های اخیر رشد خوبی را در این بازار نسبتا جدید تجربه کرده. پهپادهای این شرکت برای مقاصد مختلفی از جمله کشاورزی و بازرسی به بازار عرضه می شوند و در حالی که رقبای آن درسراسر جهان با پهپادهای ارزان قیمت خود بازار را پر کرده اند پهپاد Mavic 2 این کمپانی چینی ۱۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده و برای صنعتی توسعه یافته که حدودا ۴.۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

DJI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی