ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نخستین همایش ری‌اکت ایران ۱۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد

صبح امروز نشست خبری ری‌اکت کنفرانس برگزار شد که در آن به جزییات این رویداد که قرار است در ۱۱ بهمن ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شود پرداخته شد. این نشست با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

صبح امروز نشست خبری ری‌اکت کنفرانس برگزار شد که در آن به جزییات این رویداد که قرار است در ۱۱ بهمن ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شود پرداخته شد. این نشست با حضور سخنرانان این همایش برقرار شد و در آن عنوان شد که بسیاری از شرکت‌ها و برنامه‌نویسان حاضر نیستند ریسک کنند و به ری‌اکت روی بیاورند و آنها قصد دارند تا با برگزاری چنین مراسم‌هایی، جامعه‌ای مناسب و درخور توجه از فعالان این حوزه را ایجاد کنند.

«آرش سلیمانی» مدیرعامل شرکت ریسمان تاکید کرد که شرکت‌ها با رو آوردن به فریم‌ورک ری‌اکت می‌توانند نتیجه‌های مثبتی در طولانی مدت ببینند. او اذعان داشت که در حال حاضر در ایران چالش‌های بسیاری برای این موضوع بین شرکت‌ها وجود دارد و بسیاری از مدیران آنها بر این باورند که سیستم فعلی‌شان راضی کننده است:

«بسیاری از بانک‌های ما هنوز از نسخه‌های قدیمی تحت وب استفاده می‌کنند و شرکت‌های بزرگ و کوچک هم حاضر نیستند که اپلیکیشن یا وبسایت فعلی‌شان را دگرگون سازند و وقت و هزینه برای تغییر بگذارند اما تجربه نشان داده که ری‌اکت می‌تواند بسیار مفید واقع شود. تاریخچه این فریم ورک به زمان فیس بوک برمی‌گردد و هم‌اکنون هم یک جامعه بزرگ برنامه‌نویس در گیت هاب پیرامون آن وجود دارد که روز به روز هم بزرگتر می‌شود و هر برنامه‌نویس پیشرویی می‌تواند در این زمینه فعالیت کند.»

همایش ری‌اکت ایران

سلیمانی این فناوری را بسیار جدید و نوظهور می‌داند که بسیاری از مشکلات آن در فضای نت مطرح نشده و باید خود برنامه‌نویس با آنها مقابله کند و با آنها دست و پنجه نرم کند: «بسیاری از مشکلات توسط تبادل نظر بین اعضای فعال این حوزه حل و فصل می‌شود و راه حل مشخصی برای آنها تعریف نشده است.»

«وحید محرابی» از مرکز سداد که اخیرا اپلیکیشن ایوا را عرضه کرده‌اند اشاره می‌کند که طراحی‌ها به سمت ری‌اکت پیش می‌روند و کاربر به ساده‌ترین وجه ممکن می‌تواند با سایت و یا برنامه ارتباط برقرار کند. به گفته او پتانسیل بسیاری در جوانان ایرانی وجود دارد که در زمینه ری‌اکت پیشرفت کنند اما مشکلی که در این میان وجود دارد فقط مدیران شرکت‌ها و نگاه سنتی نیست:

«برنامه‌نویسان بسیاری هم هستند که هم‌اکنون در بازار کار قرار دارند و کارشان گرفته و دوست ندارند با توسعه و رشد ری‌اکت کارشان را در خطر ببینند؛ البته این تصور آنها از این موضوع است که امکان دارد با ترویج ری‌اکت کارشان را از دست بدهند ولی حقیقت این است که برنامه‌نویس جوان و حاذق و آینده‌بین به سمت این فریم‌ورک می‌رود تا بازار کار ناب و جدیدی را تصاحب کند.»

همایش ری‌اکت ایران

«مهدی خسروی» که در شرکت‌های تپسل و دیجیاتو نقش توسعه دهنده Front Developer را ایفا می‌کند نیز باور دارد که ری‌اکت نیتیو می‌تواند طراحی‌های ضعیف گذشته را بهبود ببخشد. او معتقد است که فیس بوک هم در زمان عرضه با مشکلاتی در رابطه با UI مواجه بود و هم‌اکنون این موضوع رفته رفته حل شده است: «در کشورهای دیگر هم این موضوع رواج یافته و الان شرکت بزرگی مثل تسلا هم از این موضوع استفاده می‌کند.»

او با اشاره به اپلیکیشن دیجیاتو تاکید دارد که نسخه فعلی از ری‌اکت استفاده می‌کند و مانند همه برنامه‌ها دچار باگ‌هایی هست که به مرور درست خواهند شد. خسروی همچنین کمبود نیرو در این حوزه را یکی از معضلات اصلی آن می‌داند و باور دارد که آموزش‌های بیشتر می‌تواند این خلا را جبران کند.

خسروی همچنین توضیح می‌دهد که بنا به ارزان بودن برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار و ارزانی نیروی کار در کشور، هم‌اکنون درخواست‌هایی از کشورهای مختلف به برنامه‌نویسان ایرانی برای تولید محصول می‌شوند؛ اما موانع مختلفی وجود دارد که باعث از تداوم و استمرار این همکاری می‌شود:

«یک چهارم هزینه یک کارمند خارجی برنامه‌نویس اگر به شخص ایرانی داده شود، بازهم دو برابر از حد عادی است که او می‌تواند در داخل کشور درآمدزایی کند و همین موضوع باعث شده که بسیاری تمایل داشته باشند با شرکت‌های خارجی کار کنند. اما تفاوت‌های فرهنگ کاری و از آن مهم‌تر مبادلات مالی طرفین بزرگترین مشکل بین برنامه‌نویسان ایرانی و شرکت‌های خارجی است و قطع روابطی که بین ما و برخی کشورها وجود دارد مانع از این می‌شود که این مبادلات به راحتی انجام شود.»

«مهدی یگانه» نیز تاکید دارد که هزینه‌های تولید یک نرم افزار در ایران در حال حاضر از کشورهایی چون چین و هند هم ارزان‌تر است و حتی شرکت‌های چینی برای ارزان‌تر در آمدن برنامه به ایرانیان سفارش می‌دهند. او همچنین معتقد است که نمی‌توان این روزها با مردمی که با اپلیکیشن‌های برتر روز دنیا کار می‌کنند، برنامه‌ای داد که رابط کاربری قدیمی و سختی داشته باشد:

«قرار است که بعد از این همایش بچه‌های فعال در حوزه ری‌اکت ماهانه برنامه‌ای داشته باشند و جامعه‌شان روز به روز بزرگتر شود. در حال حاضر شرکت‌های پیشرو همچون دیجی کالا، علی بابا، الو پیک، دیجیاتو و... حاضر شده‌اند که به ری‌اکت روی بیاورند و این موضوع باید روز به روز بیشتر شود.»

بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیای آی‌تی علاوه بر استفاده از ری‌اکت برای توسعه آن نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند و شرکت‌های بزرگی مثل اوبر، پی پال، فیس بوک و... در حال انجام این کار هستند. با توجه به مزایای ری‌اکت Performance بالای آن در تمامی کشورهای توسعه یافته به عنوان محبوب‌ترین تکنولوژی وب و موبایل شناخته می‌شود.

نخستین همایش React ایران یازدهم بهمن ماه در تالار علامه دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و مسعود آل علی از مجموعه دیجی کالا، مهدی یگانه و آرش سلیمانی از شرکت ریسمان، شهباز توکلی و احسان مجدآبادی از شرکت چارگون، طاها عباچی و وحید محرابی از شرکت سداد و مهدی خسروی از دیجیاتو و تپسل سخنرانان تخصصی آن خواهند بود و از تجریبات و چالش‌های خود در استفاده از این تکنولوژی خواهند گفت.

همایش ری‌اکت ایران

هدف از برگزاری همایش ری‌اکت، انتقال تجربیات شرکت‌های بزرگ و چالش‌های استفاده از این تکنولوژی در پروژه‌های بزرگ سازمانی است و همچنین این همایش می‌تواند فرصتی برای آشنایی برنامه‌نویسان جوان با یکدیگر باشد. ری‌اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت و متن باز است که در شرکت فیس‌بوک توسعه داده شده و در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند. همایش مذکور از ساعت ۹ صبح برگزار خواهد و برای ثبت نام می‌توانید به این وبسایت مراجعه کرده و با کد reactiran از تخفیف ۵۰ درصد برای ثبت نام استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی با جستجوی هشتگ #react97 درباره این همایش اطلاعات کسب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی