ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاپ فرانسیس پیروانش را به استفاده از اپلیکیشن ها، موعظه کرد

اپلیکیشن ها همه جا هستند و حالا حتی پاپ فرانسیس (رهبر کلیسای کاتولیک در واتیکان) نیز در تایید و تمجید از آنها لب به سخن گشوده. صبح دیروز این کشیش به مناسبت روز جهانی جوانان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اپلیکیشن ها همه جا هستند و حالا حتی پاپ فرانسیس (رهبر کلیسای کاتولیک در واتیکان) نیز در تایید و تمجید از آنها لب به سخن گشوده. صبح دیروز این کشیش به مناسبت روز جهانی جوانان که قرار است در پاناما جشن گرفته شود به ایراد سخنرانی پرداخت و در صحبت هایش از اپلیکیشنی تمجید کرد که برای نیایش پروردگار طراحی شده.

فرانسیس که از پنجره اقامتگاه خود در میدان سنت پیتر واتیکان، برای پیروانش صحبت می کرد از همه آنها خواست که اپلیکیشن مورد اشاره را دانلود کرده و شروع به استفاده از آن نمایند.

پاپ فرانسیس در صحبت هایش خاطرنشان کرد:

اینترنت و شبکه های اجتماعی منابع زمان ما هستند.

او در حالی که در بالکن اتاقش ایستاده بود، در ادامه به تبلتی اشاره کرد که در دست فدریک فورنوس (پدر روحانی) مدیر بین المللی شبکه جهانی نیایشگران پاپ قرار داشت و از او درخواست کرد که این دستگاه را بالا آورد تا جمعیت آن را ببیند.

و اما شاید بد نباشید بدانید که فرانسیس نسبت به پیشینیان خود در حوزه تکنولوژی فعال تر بوده. در حالی که پاپ بندیکت (رهبر قبلی کلیسای کاتولیک ها) در سال ۲۰۱۲ به توییتر پیوست فرانسیس در سال ۲۰۱۳ با در دست گرفتن کنترل حساب کاربری Phontifex@ (متعلق به واتیکان) به شدت خود را غرق در شبکه های اجتماعی کرد و حتی در سال ۲۰۱۶ نیز به اینستاگرام پیوست. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاپ فرانسیس در سخنرانی سال ۲۰۱۸ خود از پیروان خود خواست که زمان کمتری را صرف کار با تلفن های هوشمند نمایند و با کتب مقدس همانند موبایل رفتار کنند (یعنی هیچوقت آن را از خود دور نکنند).

اما تلاش های پاپ برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به جامعه جوان مسیحیت به خاطر رسوایی های جنسی کلیسای کاتولیک (که در نتیجه آن چند تن از مقامات ارشد کلیسا از سمت خود برکنار شدند)، کمتر مورد توجه قرار گرفت و آنطور که تحقیقات انجام شده توسط مرکز Pew نشان می دهد جامعه آمریکا در رابطه با نحوه مدیریت این شرایط توسط پاپ دیدگاه چندان مثبتی ندارد و تنها ۳۱ درصد از آنها عملکرد پاپ را عالی و خوب توصیف کردند. در هر حال به نظر می رسد که دعوت پاپ فرانسیس از پیروانش برای استفاده از آن اپلیکیشن چندان هم بی اثر نبوده و تا این لحظه ۱۸ هزار نفر در آن اپلیکیشن ثبت نام کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی