ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرسش جدید کاربران توییتر پس از چالش ده سال: چگونه ضربدر می‌کشید؟

این روزها بعد ترند شدن چالش ده سال که بسیاری را وادار کرد سراغ آرشیو عکس‌های ۱۰ سال قبل خود بروند، حال نوبت به پرسش جدیدی شده که ذهن کاربران شبکه اجتماعی توییتر را به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

این روزها بعد ترند شدن چالش ده سال که بسیاری را وادار کرد سراغ آرشیو عکس‌های ۱۰ سال قبل خود بروند، حال نوبت به پرسش جدیدی شده که ذهن کاربران شبکه اجتماعی توییتر را به خود جلب کرده است. سوال جدید که شاید تنها ممکن است به ذهن بعضی کاربران جزئی نگر خطور کند این است که آیا تمامی افراد به یک شکل ضربدر یا حرف X را می‌کشند؟

چندی پیش کاربری به نام SMASEY@ با انتشار پستی از دیگران پرسید که چگونه حرف X یا ضربدر می کشند. این مسئله موجب شد که ناگهان رشته توییتی طولانی در این شبکه اجتماعی به راه افتد و مشخص شود که کاربران برخلاف انتظار، روش‌های زیادی برای نوشتن این حرف یا علامت بکار می‌برند. این پست توسط ۹۲۰۰ نفر دوباره توییت شده و ۳۸ هزار نفر آن را لایک کرده‌اند که برای توییتر و کاربری گمنام عددی مطلوبی محسوب می شود.

جالب اینجاست که او ۸ مدل احتمالی برای این روش در نظر گرفت و با رنگ‌ها یا فلش‌های مختلف به توضیح این مدل‌ها پرداخت. تعدادی از کاربران پاسخ دادند اما بسیاری از اینکه چنین گزینه‌های احتمالی زیادی برای کشیدن این علامت وجود دارد، تعجب کردند.

برخی حتی سعی کردند هر کدام از این روش‌ها را به تیپ خاص شخصیتی افراد نسبت دهند. مثلا راست دست‌ها روشی خاصی را می‌پسندند یا هنرمندان گزینه‌های مخصوص به خود را دارند.

حتی برخی کاربران مدعی شده‌‌اند که روش ۷ و ۸ نمایش داده شده در این توییت تنها مخصوص بیماران روانی یا روان پریشان است. البته ترند کردن یک موضوع مشخص و به راه انداختن رشته‌ توییت‌های مختلف، در واقع روشی مخصوصی برای مطرح کردن کاربر یا مطلبی خاص به شمار می‌رود.

بسیاری از مدیران معروف نظیر ایلان ماسک نیز برای جلب توجه از چنین روشی بهره گرفته‌اند و جالب اینجاست برخی دیگر نیز  با استفاده از همین ترفند سراغ ماسک رفته‌اند. البته حاشیه‌های زیادی پیرامون این شبکه اجتماعی وجود دارد. برای مثال چندی پیش دولت چین که این شبکه را فیلتر کرده با انتشار گزارشی اعلام کرد کاربران چینی توییتر با پست مطالب خاصی در این شبکه اجتماعی، ممکن است بازداشت، بازجویی یا حداقل تهدید شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    8

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی