ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید محصولات بیسو در تهران و کاشان؛ برنامه های بلند مدت سیف خودرو برای مونتاژ خودرو در ایران

اکثر ایرانیان با خودروهایی مانند لندرور یا پاژن آشنایی دارند. محصولاتی که روزگاری توسط مرتب خودرو تولید می شد و طی سال های اخیر با ورشکستگی این خودرو ساز به دست فراموشی سپرده شده اند. ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

اکثر ایرانیان با خودروهایی مانند لندرور یا پاژن آشنایی دارند. محصولاتی که روزگاری توسط مرتب خودرو تولید می شد و طی سال های اخیر با ورشکستگی این خودرو ساز به دست فراموشی سپرده شده اند. اما طی یکسال گذشته هولدینگ سیف خودرو که پیشتر در زمینه واردات خودرو به کشور فعالیت داشت به داد خطوط تولید مرتب خودرو رسیده است و حالا شاهد بازسازی کامل کارخانه اصلی این شرکت در جاده مخصوص توسط سیف خودرو (عرضه کننده محصولات بیسو در کشور) هستیم.

خطوط تولید سنتی مرتب خودرو به واسطه ساخت خودروهای آفرود مجهز به شاسی مستقل از ساختاری ساده و کلاسیک برخوردار بود و چنین خطی برای تولید خودروهای مدرن مجهز به شاسی یکپارچه با بدنه از کارایی لازم برخوردار نیست. درست به همین علت شاهد صرف هزینه ای نزدیک به 20 میلیارد تومان توسط سیف خودرو بوده ایم تا مرتب خودرو قدیمی بازسازی شده و شرایط استاندارد برای تولید محصولات بیسو را بدست آورد.

بیسو سیف خودرو برنامه دارد تا حدود 1500 دستگاه از خودروهای پیش فروش شده خود از مدل های بیسو T3 و بیسو T5 را تا اوایل تابستان سال 98 به مشتریان خود تحویل دهد و خط تولید به روز رسانی شده مرتب خودرو نیز از ظرفیت لازم برای چنین کاری برخوردار است. اما این تنها بخش کوچکی از برنامه سیف خودرو تلقی می شود. چرا که این شرکت مصر به افزایش تیراژ محصولات خود تا حدود 6000 دستگاه در یکسال است و از هم اکنون برای عرضه بیسو T7 در تابستان سال آینده برنامه هایی را تدوین کرده است.

البته شاید تیراژ 6000 دستگاهی بیسو در کشور در مقایسه با تیراژ میلیونی خودروسازان دولتی یا تیراژ بیش از یکصد هزار دستگاهی شرکت هایی مانند مدیران خودرو چندان چشمگیر به نظر نرسد اما واقعیت این است که حالا و در پی ممنوع شدن کامل واردات خودرو به کشور، برخی از شرکت ها تلاش می کنند تا با تولید داخل محصولات، به حضور خود در بازار ادامه دهند. چنین روندی منجر به اشتغال آفرینی چند هزار نفری و ایجاد خطوط تولید مدرن و کوچیک در کشور خواهد شد که می تواند تا حدی از توجیه پذیری برخوردار باشد اما مسلما سرمایه گذاری برای تولید و عرضه محصولات در بلند مدت، به ثبات و آرامش در فضای اقتصادی و کسب و کار کشور احتیاج دارد و نبود این شرایط می تواند به ضرر و زیان هنگفت سرمایه گذاران در این صنعت منجر شود.

مهندسان سیف خودرو همچنین تاکید زیای بر دقت در مونتاژ و حفظ کیفیت خودروهای تولیدی خود دارند که این امر شامل احداث تمامی فضاها و ادوات مربوط به آزمایشات سنجش کیفیت شود. از این رو کارخانه مرتب خودرو حالا علاوه بر مسیر تست کیفیت به دستگاه های سنجش نفوذ آب به کابین، سنجش دقت فرمان، سر و صدای کابین و ...لحاظ شده است.

اما فارغ از بیم ها و امید ها، آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، به روز رسانی کاملا بومی خطوط تولید مرتب خودرو توسط مهندسان سیف خودرو است. ادامه فعالیت کارخانه مرتب خودرو که از سال 1336 فعال بوده است، می تواند شعله شمع امید را در شرایط سخت جاده مخصوص زنده نگاه دارد. بلکه با ادامه چنین فعالیت هایی، بازار خودرو کشور بار دیگر به شرایط رقابتی نزدیک شود و زمینه لازم برای عرضه خودروهای مدرن و ایمن در کشور فراهم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    مونتاژش چه فایده ای واسه مردم داره وقتی بالاتر از قیمت کارخونه ی اصلیش میدید دست مردم
    تا کی میخواید این ملتو بچاپید ؟
    دزدی تا کی؟

مطالب پیشنهادی