ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدری به دنبال گره زدن آینده مخابرات به استارت‌آپ‌ هاست

«سید مجید صدری» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز (یکم بهمن ماه) با برگزاری یک نشست خبری، توضیحاتی در خصوص عملکرد یک ساله خود به عنوان مدیرعامل مخابرات ارائه و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۵

«سید مجید صدری» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز (یکم بهمن ماه) با برگزاری یک نشست خبری، توضیحاتی در خصوص عملکرد یک ساله خود به عنوان مدیرعامل مخابرات ارائه و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

به گزارش دیجیاتو، صدری در این رویداد از همکاری‌های جدید با پیام‌رسان‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر خبر داد. به شکل مشخص، پیام‌رسان‌های گپ، آی‌گپ و سروش با شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌اند. او همچنین گفت که همکاری با فیلیمو هم آغاز شده و حالا کاربران اینترنت شرکت مخابرات می‌توانند به شکل رایگان از این سرویس استفاده کنند. وی از سوی دیگر گفت که شرکت مخابرات ایران در آینده همکاری‌هایی با دیجی‌کالا و کافه‌بازار را نیز آغاز خواهد کرد.

پیش از این مدیرعامل پیام‌رسان گپ در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که قابلیت برقراری ارتباط از طریق پیام‌رسان گپ به تلفن ثابت ایجاد خواهد شد. اکنون مدیرعامل مخابرات ایران در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه این خدمات با چه اختلاف قیمتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و چقدر می‌تواند چالش درآمدزایی در شرکت مخابرات ایران را حل کند، گفت:

«ما به دنبال آن هستیم تا درآمد و منابع مالی شرکت را افزایش دهیم. به همین دلیل به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلاش می‌کنیم از هر فرصتی استفاده کنیم. قرار است با پیام‌رسان های گپ، آی‌گپ و سروش کار کنیم و سرویس‌های مختلفی را ارائه دهیم. هرچند همین امروز هم سرویسی به نام «سیپ فون» ارائه می‌دهیم که خدمات تلفن ثابت را در فضای مجازی ارائه می‌دهد. در نهایت اگر بحث امنیت شبکه و مسائل فنی اجازه دهد، در جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، سرویس مکالمه را هم ارائه خواهیم کرد.»

او همچنین در خصوص درآمدزایی برای شرکت مخابرات ایران از این راه، گفت: «قبل از اینکه سرویسی را ارائه دهیم مراقب درآمدهای شرکت‌ هم هستیم. نمی‌خواهیم بیاییم سرویسی را ارائه دهیم که درآمدی را از جای دیگر شرکت کم کند. قطعاً ما به دنبال افزایش درآمد هستیم. پس به نوعی باید در این موارد اقدام کنیم که به نفع مخابرات باشد چون بحث بازار بورس و سهام‌داران عمده مطرح است.»

صدری که مدتی پیش در حساب شخصی توییتر خود از همکاری با کافه‌بازار و دیجی‌کالا خبر داده بود اما جزییات بیشتری در رابطه با این مسئله نگفته بود، در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر جزییات همکاری با این دو شرکت گفت:

سامانه ۲۰۲۰

«هر کدام از این دو شرکت یک سبد محصول و تعداد مشترکی دارند و می‌توانند روی فروش سرویس‌های ما اثر داشته باشد. از طرف دیگر ما می‌توانیم یک سرویس یا پیشنهاد را به مشترکین [اینترنت] شرکت مخابرات برای استفاده از این دو پلتفرم بدهیم. برای مثال دیجی‌کالا می‌تواند برای مشترکین مخابرات ۱۰ درصد تخفیف روی یک کالای خاص اعمال کند. این در واقع یک ارتباط دو طرفه‌ است تا بتوانیم سرویس‌ها و خدمات را به مشترکین دو طرف ارائه دهیم. پس دیجی‌کالا یا کافه‌بازار برای مشترکین خودش جهت استفاده از خدمات شرکت مخابرات یک آفری را ارائه می‌دهد، ما هم زیرساخت‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. در واقع می‌توانیم برای دیجی‌کالا و کافه‌بازار در حوزه فنی امکانات خوبی را فراهم کنیم.»

مجید صدری که در دی ماه ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معرفی شد، در این نشست خبری به ارائه گزارشی از عملکرد خود در یک سال اخیر پرداخت و برخی از برنامه‌های آتی خود را نیز اعلام کرد. به گفته صدری، حالا شرکت مخابرات ایران مشتری‌مداری را در اولویت خود قرار داده است و در یک سال اخیر تلاش کرده است تا کیفیت خدماتش، مخصوصاً اینترنت ADSL خود را افزایش دهد. او گفت که یک سال پیش زمان انتظار کاربر برای رسیدن به کارشناس مخابرات حدود ۴۰ دقیقه بود که حالا به حدود ۳ دقیقه رسیده است.

او همچنین اعلام کرد که در یک سال اخیر، یک میلیون و ۳۰۰ هزار خط تلفن بدون کارکرد، قطع شده‌اند و دوباره به چرخه توسعه‌ برگشته‌اند. به گفته صدری هزینه توسعه هر خط تلفن ثابت برای شرکت مخابرات ایران بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان است اما این شرکت حالا خطوطی که چند سال مورد استفاده نبوده‌اند را دوباره به شبکه برگردانده است.

مدیرعامل مخابرات از تدوین طرح مشاغل در ۱۱۸ خبر داد تا دسترسی به مشاغلی که مورد نظر کاربران هستند، ساده‌تر انجام شود. صدری همچنین گفت که به زودی ۱۱۸ با زبان‌های عربی و انگلیسی نیز آغاز به کار می‌کند.

او همچنین در خصوص ایجاد ۱.۵ میلیون پورت فیبر نوری گفت: «این تعداد پورت به وجود آمد اما قیمت خدمات و همچنین مبالغی که قبل از شروع به ارائه سرویس درخواست می‌شد، باعث می‌شد تا کاربر علاقه‌ای به فیبر نوری نداشته باشد. اما تا پایان سال طرح تانومای ویژه را داریم و حالا هر کسی در هر جای ایران از ما درخواست فیبر نوری داشته باشد، برای کابل‌کشی هیچ‌هزینه‌ای نمی‌گیریم. برای مودم هم تلاش داریم یا آن را به شکل رایگان ارائه دهیم یا به شکل اقساطی. این‌ها مواردی هستند که ما به دنبال سود در آنها نیستیم و می‌خواهیم رضایت مشتری را جلب کنیم. سعی هم کرده‌ایم تعرفه‌های خدمات فیبر با خدمات ADSL یکی باشد.»

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین در خصوص مصرف اینترنت کاربران این شرکت آمارهایی ارائه داد:

«مصرف روزانه اینترنت مشتریان ما نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است. این رشد در حوزه اینترنت بین الملل ۵۵ درصد بوده. از طرف دیگر ترافیک داخلی ما ۴ برابر شده است.»

به گفته صدری، شرکت مخابرات ایران سابقاً DNS مستقل نداشته است اما اکنون DNSهای خود را در ۴ نقطه راه‌اندازی کرده است. به همین دلیل پینگ اینترنت مخابرات که قبلا به ۱۲۵ میلی‌ثانیه می‌رسید، حالا به زیر ۲۵ میلی‌ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از طراحی یک بسته مشترک با همراه اول خبر داد و گفت: «در حال طراحی بسته‌هایی با همراه اول هستیم. کاربر با خرید این بسته‌ها،‌ هم می‌تواند از خدمات همراه اول استفاده کند و هم شرکت مخابرات. برای مثال کاربر با خرید این بسته می‌تواند با اتصال موبایل خود به شبکه‌های وای فای ما در سطح کشور، به اینترنت دسترسی داشته باشد. در واقع برای مدیریت کردن هزینه‌ها، با همراه اول تلاش می‌کنیم تا از امکانات به شکل مشترک استفاده کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی