ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PSA 2
خودرو

کاهش 18 درصدی آمار فروش پژو در پی سقوط بازار ایران و چین

لیندا جکسون مدیرعامل بخش سیتروئن گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) با اعلام کاهش فروش 3.6 درصدی در بازار کشور انگلستان کل فروش سالیانه این برند در این بازار را 49.618 دستگاه اعلام کرده است. اما ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

لیندا جکسون مدیرعامل بخش سیتروئن گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) با اعلام کاهش فروش 3.6 درصدی در بازار کشور انگلستان کل فروش سالیانه این برند در این بازار را 49.618 دستگاه اعلام کرده است.

اما عملکرد سیتروئن در بازار اروپا قدرتمند بوده است و این شرکت با افزایش 5 درصدی فروش توانسته بیش از 825.000 دستگاه را به فروش برساند که در حدود 80 درصد فروش کلی این برند است. سیتروئن در سال گذشته میلادی 1.05 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است. سیتروئن به دنبال کسب سهم 5 درصدی از بازار خودروی اروپا برای خود است.

جکسون می گوید:" با رونمایی از محصولات جدید و به خصوص خودروهای شاسی بلند همچون C5 Aircross مشخصا در مسیر درستی در حال حرکت هستیم." سیتروئن برنامه دارد تا محصولات جدیدی را در سال جاری میلادی رونمایی کند و حداقل 2 کانسپت نیز رونمایی خواهد کرد.

پژو سیتروئن

پژو اما با این که فروش خود را در بازار اروپا 5 درصد افزایش داده است و از معدود برندهای خودرویی بوده است که کاملا برای مواجه با قوانین جدید آلودگی اتحادیه اروپا موسوم به WLTP آماده بوده است اما فروش کلی برند 17.9 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش پیدا کرده و به رقم کلی  1.7 میلیون دستگاه رسیده است. پژو در سال 2017 به رکورد 2.1 میلیون دستگاه رسیده بود.

جین فیلیپه ایمپارتو رئیس شرکت پژو  دلیل اصلی این مسئله را شکسته شدن شرکت جوینت ونچر با ایران می داند. پژو در سال 2017 میلادی بیش از 445.000 دستگاه خودرو تنها در بازار ایران به فروش رسانده است که به دلیل بازگشت تحریم ها توسط کشور آمریکا مجبور به خروج از بازار ایران شده است. همچنین پژو نتوانسته به فروش مورد انتظار خود در بازار چین دست پیدا کند.

او می گوید بیش از 800.000 هزار دستگاه خودرو در کارخانه های این شرکت در چین انبار شده است. گرچه او همچنان به بازار چین به عنوان هدف اصلی نگاه می کند زیرا در دهه های آینده فروش خودرو در این کشور به 40 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

ایمپارتو همچنین در مورد بازگشت این برند به بازار آمریکای شمالی پس از سال ها صحبت کرده است و آن را جز برنامه های بلند مدت شرکت خوانده است. زیرا این بازگشت یک پروسه 10 ساله و زمان بر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی