ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۹۸۲۵
تکنولوژی

گلکسی نوت ۱۰ احتمالا با چیپستی قوی‌تر از اگزینوس ۹۸۲۰ از راه می‌رسد

غول های فناوری نظیر سامسونگ، اپل و هواوی معمولا سالانه یک چیپست قدرتمند را به عنوان پرچمدار معرفی کرده و در بهترین موبایل های خود به کار می گیرند که برای سامسونگ به معنی مجهز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

غول های فناوری نظیر سامسونگ، اپل و هواوی معمولا سالانه یک چیپست قدرتمند را به عنوان پرچمدار معرفی کرده و در بهترین موبایل های خود به کار می گیرند که برای سامسونگ به معنی مجهز شدن سری های گلکسی اس و نوت است؛ اما به نظر می رسد کمپانی کره ای امسال رویکرد جذاب تری را در پیش می گیرد.

در حالی که فقط دو ماه از معرفی چیپست قدرتمند اگزینوس ۹۸۲۰ می گذرد و هنوز در هیچ موبایلی به کار برده نشده Ice Universe، افشاگر سرشناس حوزه فناوری خبر هایی در مورد نسل بعد آن را منتشر کرده است. بر این اساس سامسونگ احتمالا در نیمه دوم ۲۰۱۹ چیپست جدیدی به نام ۹۸۲۵ را معرفی خواهد کرد.

شماره مدل چیپست های پرچمدار سامسونگ معمولا به صورت ده تایی افزایش پیدا می کند اما با توجه به نام خاص این محصول می توان تصور کرد که اگزینوس ۹۸۲۵ در واقع مدل به روز شده  پرچمدار فعلی خواهد بود.اگزینوس ۹۸۲۵

در صورتی که این گمانه زنی در ست از آب درآید بعید نیست شاهد راه یافتن آن به گلکسی نوت ۱۰ باشیم؛ به عبارت دیگر سامسونگ برخلاف روند سال های گذشته این دو موبایل را به تراشه های یکسان مجهز نخواهد کرد.

اگزینوس ۹۸۲۰ با استفاده از فرایند ۸ نانومتری تولید شده که در مقایسه با فرایند ۱۰ نانومتری ۱۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند. این تراشه از معماری سه خوشه ای با نسل چهارم هسته های پردازنده سفارشی، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 و  واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می برد. اگزینوس ۹۸۲۵ احتمالا تنها از نظر سرعت کلاک با این مدل فرق خواهد کرد هرچند بعید نیست عنوان اولین چیپست موبایل ۷ نانومتری سامسونگ را نیز از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی