ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روز مجردها
تکنولوژی

چگونه مجردها سرنوشت خرید آنلاین را تغییر دادند

مجردها تقریبا در همه کشورها روز مخصوص به خود دارند. در آمریکا مجردها روز ۲۲ سپتامبر، در چین ۱۱ نوامبرو در انگلستان ۱۵ فوریه جشن می‌گیرند و برای خود هدیه می‌خرند. هرچند که این مفهوم ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

مجردها تقریبا در همه کشورها روز مخصوص به خود دارند. در آمریکا مجردها روز ۲۲ سپتامبر، در چین ۱۱ نوامبرو در انگلستان ۱۵ فوریه جشن می‌گیرند و برای خود هدیه می‌خرند.

هرچند که این مفهوم معاصر، تنها ۲۵ سال از عمرش می‌گذرد اما در همین مدت کوتاه توانسته است به یکی از مهمترین رویدادهای تجاری دنیا تبدیل شود. حتما درباره رکورد «علی بابا» بزرگترین Marketplace دنیا در روز مجردها شنیده‌اید. علی بابا در یازدهمین روز از یازدهمین ماه سال فروش ویژه‌ای را طراحی کرده است که به بزرگترین حراج دنیا تبدیل شده است. علی بابا برای ۱۰ سال روز خرید مجردها را اجرا کرده است و هرسال فروش در این روز به موفق‌ترین روز فروش در چین تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ مشتریان علی بابا با خرید بیش از حد خود ۲۵.۴ میلیارد دلاری را رقم زدند. سال گذشته نیز علی بابا با فروش ۳۰ میلیارد دلاری‌اش توانست رکورد فروش آنلاین در یک روز را جابجا کند.

تاریخچه روز مجردها برمی‌گردد به ابتکار چهار دانشجوی پسر از دانشجویان دانشگاه نانجینگ چین در سال ۱۹۹۳ که قصد داشتند با جشن گرفتن این روز از یکنواختی روزهای دانشجویی کم کنند اما نمی‌دانستند که این روز بعد از ۲۵ سال به یکی از مهمترین رویدادهای کشور چین و حتی دیگر کشورهای آسیایی تبدیل می‌شود.

روز مجردها

قرار گرفتن چهار «عدد یک» کنار هم به نوعی تداعی‌کننده مفهوم تجرد و روز مخصوص مجردهاست. معمولا در این روز افرادی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و تنها هستند؛ دور هم جمع می‌شوند و سعی می‌کنند در این روز خاص برای خوشحالی خود کاری انجام دهند. مسلما خرید هدیه اولین ایده‌ای بود که برای خوشحال کردن خود پیدا کردند و بعد از آن هم دور هم جمع شدن و جشن گرفتن بود.

شاید همین بهانه خرید هدیه مهمترین فرصت فروشگاه آنلاین علی بابا بود تا بتواند روز خرید مجردها را برنامه‌ریزی کند. روز خریدی که حتی توانست رکوردهای بلک فرایدی را هم بشکند. البته یکی دیگر از دلایل علاقه مردم برای توجه به این روز چه در چین چه در کشورهای دیگر فسلفه شکل‌گیری این روز در مقابل ولنتاین بود.

در اصل مجردها سعی کردند در این روز به جای اینکه برای همسر یا نامزدشان هدیه‌ای بخرند. هدیه‌ای برای خود تدارک ببینند و خوشحال باشند. اما شاید شهرت جهانی این روز بیشتر از اینکه به مجردها مربوط باشد به خاطر فعالیت‌های تجاری علی بابا و رکوردهایی است که در این روز به ثبت رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mostafa Hoseini
    Mostafa Hoseini | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    مجردها چون دردسر ندارند خلاقیت بیشتری دارند

مطالب پیشنهادی