ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات بیشتر از نخستین جراحی از راه دور دنیا بر بستر 5G

تمامی دنیا منتظر توسعه‌ی نسل پنجم شبکه‌ های ارتباطی و عرضه‌ی اولین گوشی های  5G هستند اما گزارش شده که یک جراح چینی موفق شده اولین عمل جراحی از راه دور بر بستر 5G را با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

تمامی دنیا منتظر توسعه‌ی نسل پنجم شبکه‌ های ارتباطی و عرضه‌ی اولین گوشی های  5G هستند اما گزارش شده که یک جراح چینی موفق شده اولین عمل جراحی از راه دور بر بستر 5G را با موفقیت به پایان برساند. علاوه بر این جزئیات بیشتری از این عمل جراحی منتشر شده است.

به گزارش South China Morning Post یک پزشک جراح در جنوب شرقی چین یعنی استان فوجیان توانست با موفقیت جگر یک حیوان مرده را از بدنش خارج کند. البته در گزارشات منتشر شده، مشخص نشده چه حیوانی مورد جراحی قرار گرفته است.

این عمل جراحی از راه دور توسط پزشکی انجام شد که ۴۸ کیلومتر با اتاق عمل فاصله داشت و تنها راه ارتباطی‌اش دو بازوی مکانیکی بوده‌اند. تمامی این اتفاقات به لطف توانایی ‌های نسل پنجم شبکه ارتباطی رخ داده چرا که با استفاده از 5G تمامی دستورات با  ۰.۱ ثانیه تاخیر زمانی به مقصد می‌رسد. بدین ترتیب جراح می‌تواند در کسر از ثانیه اتفاقات رخ داده در اتاق عمل را کنترل کند.

از نظر گروه پزشکی این پروژه برای  انجام عمل های جراحی بسیار حساس نیاز است تا پزشک با سرعت بسیار بالا بتواند بازو را کنترل کرده و عکس‌العمل نشان دهد. تاکنون بستری مناسبی برای چنین فعالیتی فراهم نشده بود اما با گسترش استفاده از نسل پنجم شبکه های ارتباطی در آینده‌ی نزدیک، عمل جراحی از راه دور امکان پذیر می‌شود.

 دانشمندان امیدوارند عمل جراحی از راه دور بر بستر 5G در آینده‌ای نزدیک به حد قابل قبولی از پایداری برسد تا بتوان از  آن برای عمل جراحی انسان نیز بهره برد.

این روش می‌تواند در آینده به نجات جان افراد بسیار زیادی بینجامد. بدین صورت پزشکان حاذقی که کیلومتر ها دورتر از بیمار سکونت دارند می‌توانند در بستری امن‌، سریع و پایدار، عملیات جراحی راه دور را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی