ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس 10 سامسونگ احتمالاً به نمایشگر دوم شفاف مجهز می‌شود

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت کره ای سعی کرده در تلفن‌های هوشمندش به جای قرار دادن حفره‌ای روی موبایل، از نمایشگر دوم شفاف استفاده کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به قرار دادن دوربین سلفی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت کره ای سعی کرده در تلفن‌های هوشمندش به جای قرار دادن حفره‌ای روی موبایل، از نمایشگر دوم شفاف استفاده کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به قرار دادن دوربین سلفی روی گوشی نخواهد بود و کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین اصلی به همراه نمایشگر دوم شفاف از خود سلفی بگیرد.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای تولید پرچمداران بعدی خود سراغ فناوری یاد شده برود و یک نمایشگر دوم شفاف در بدنه‌ی پشتی موبایل قرار دهد.

این پتنت اسفندماه سال ۱۳۹۵ در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده اما هفته پیش جزئیاتی از ان منتشر شده است.

در این پتنت سامسونگ به نمایشکر‌های شفافی اشاره می‌کند که قرار است به گوشی‌ها اضافه شود. در واقع این صفحه نمایش‌ها، نمایشگر‌هایی هستند که روی آنها یک لایه محافظ به عنوان پوشش قرار می‌گیرد.

این نمایشگرها تا زمانی که لازم نباشد شفاف خواهند ماند و تا نور آنها، تاثیر منفی در عملکرد کلی موبایل نگذارد. البته این صفحه نمابش دوم مسلماً قادر نخواهد بود تصاویری با کیفیتی و رزولوشن بالا را نمایش دهد.

بدین ترتیب مشکل قرار دادن سنسور‌های گوناگون روی گوش حل می‌شود. جدیداً تولیدکنندگان مختلف تلفن های هوشمند سعی می‌کنند تمامی سنسور‌های مختلف را از روی گوشی حفظ کنند و روش‌های متفاوتی برای این هدف در نظر گرفته‌اند.

برای مثال می‌توان به تکنولوژی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد که تقریباً سنسور اثر انگشت را از روی گوشی‌ها حذف نموده است. استفاده از نمایشگر دوم موجب می‌شود کمپانی کره ای دیگر هزینه زیادی صرف تولید دوربین سلفی آنچنانی نکند و روی ساخت دوربین اصلی تمرکز نماید.

با این وجود سامسونگ چند وقتی سراغ پنل نمایشگر Infinity-O می‌رود اما منابعی آگاه مدعی شده‌اند که شرکت کره‌ای آنچنان از تعبیه حفره روی گوشه‌ی تلفن‌های هوشمندش راضی نیست و احتمال دارد برای پرچمدار بعدی‌اش یعنی گلکسی اس 10 از نمایشگر دوم شفاف استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی