ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند و تبلت فعلا در گروه محصولات نوکیا جایی ندارند

شرکت HMD Global که وظیفه توسعه تلفن‌های هوشمند نوکیا را بر عهده دارد چندی پیش اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به عرضه محصولات دیگر ندارد و تنها قصد دارد روی کسب و کار تولید تلفن هوشمند تمرکز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

شرکت HMD Global که وظیفه توسعه تلفن‌های هوشمند نوکیا را بر عهده دارد چندی پیش اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به عرضه محصولات دیگر ندارد و تنها قصد دارد روی کسب و کار تولید تلفن هوشمند تمرکز کند. حال مشخص شده که داستان چیز دیگری است و فرآیند توسعه‌ تبلت و ساعت هوشمند نوکیا متوقف شده است.

ساعت هوشمند نوکیا

بر اساس گزارش منبعی آگاه از برنامه‌های HMD Global، این کمپانی چند وقتی است که در حال توسعه‌ی ساعت هوشمند نوکیا بوده اما پس از مدتی تصمیم گرفته روند تولیدش را متوقف کند.

با اینکه جزئیاتی از این ساعت هوشمند در اختیار عموم قرار نگرفته اما ساعت هوشمند نوکیا قرار بوده به صورت پیش فرض از سیستم عامل گوگل ویر پشتیبانی کند. کارشناسان باور دارند این گجت در صورت عرضه می‌توانسته رقیبی قدرتمندی برای پیکسل واچ گوگل محسوب شود.

ساعت هوشمند نوکیا

علاوه بر این گفته شده که تلبت با برند نوکیا در دست تولید بوده اما آن نیز پس از مدتی کنسل شده است. به نظر می‌رسد کمپانی HMD Global با اینکه مدعی شده بوده تماماً روی توسعه کسب و کار تلفن‌های هوشمند تمرکز می‌کند، سعی کرده گزینه‌های دیگر را بررسی کند تا بتواند به بازار گجت‌هایی نظیر تبلت و ساعت هوشمند نیز وارد شود.

با این وجود بالاخره کمپانی فنلاندی تمام تمرکز خود را روی تلفن‌های هوشمند قرار داده تا بتواند برند خود را در بازار ایالات متحده آمریکا مطرح کند و با گوشی پرچمدار بعدی توجه کاربران را به خود جلب کند.

ساعت هوشمند نوکیا

البته کاهش فروش کلی تبلت‌ها نقش مهمی در تصمیم این شرکت ایفا کرده است چرا که کم کم بسیاری از شرکت‌ها به ترک بازار این گجت‌ها روی آورده‌اند و تنها چند برند معتبر و با سابقه هنوز در این بازار به رقابت مشغولند.

این در حالی است که جدیداً کاربران علاقه‌ی زیادی به خرید ساعت‌های هوشمند نشان می‌دهد اما اپل واچ به نوعی توانسته با عرضه اپل واچ 4 این بازار را قبضه کند. با این وجود هنوز جای یک ساعت هوشمند بهرمند از سیستم عامل گوگل ویر که بتواند با ساعت هوشمند اپل رقابت کند، در بازار خالی است.

 

تماشا کنید: انتشار ویدیوی تبلیغاتی نوکیا 9 پیور ویو پیش از رونمایی رسمی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Omid
    Omid | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    داشت دوباره تو بازار ایران جا می افتاد که این گرونی ها کلا جمش کرد

مطالب پیشنهادی