ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای جدید مدیرعامل فولکس واگن؛ خودروهای کوچک الکتریکی ارزان قیمت نخواهند بود

جهان به سرعت در حال حرکت به سمت استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. در همین حال مدیر عامل بزرگ ترین خودروساز جهان یعنی هنس-دیتر پوتسچ (Hans-Dieter Poetsch) از گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

جهان به سرعت در حال حرکت به سمت استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. در همین حال مدیر عامل بزرگ ترین خودروساز جهان یعنی هنس-دیتر پوتسچ (Hans-Dieter Poetsch) از گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که این حرکت ارزان نخواهد بود.

در همین راستا مدیرعامل گروه فولکس واگن با روزنامه Welt آلمان مصاحبه کرده و اعلام کرده است که اگر قرار باشد خودروهای رقابتی ما به قوای محرکه الکتریکی مجهز شوند قیمت تمام شده آن ها ارزان نخواهد بود.

این مسئله باعث می شود تا قیمت خودرو ها به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. این مورد در خودروهای کوچک تر و اقتصادی خود را بیشتر نشان خواهد داد.

به همین دلیل پیش بینی مدیرعامل گروه فولکس واگن در کوتاه مدت این است که خودروهای الکتریکی سایز کوچک برای اقشار با در آمد کم، مقرون به صرفه نخواهد بود.

فولکس واگن
Volkswagen I.D. BUZZ

فولکس واگن بیش از 11.8 میلیارد دلار فقط در چین سرمایه گذاری کرده تا توانایی تولید بیش از 50 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی را پیدا کند. البته هزینه تولید خودروهای الکتریکی به شکل محسوسی در چین کاهش پیدا کرده است به گونه ای که دولت این کشور مجبور شده است تا محدودیت هایی برای تولید خودروهای الکتریکی توسط استارت اپ های نوپا ایجاد کند.

در چین خودروهای سبک و کوچک الکتریکی با حداکثر سرعت 65 کیلومتر بر ساعت بدون محاسبه سوبسید در حدود 1000 دلار قیمت دارند. برای مدل های 4 درب این رقم به 9 هزار دلار می رسد. در هند نیز ماهیندرا e20 با برد حرکتی معادل 120 کیلومتر در حدود 10 هزار دلار قیمت خورده است. در آمریکا نیز خودرویی همچون هیوندای کونا EV در حدود 37 هزار دلار قیمت دارد و دیگر کسر مالیاتی دولت نیز شامل حال آن نمی شود.

گروه فولکس واگن برنامه دارد تا اولین خودروی الکتریکی خود یعنی ID را در سال 2020 میلادی روانه بازار اروپا کند. قیمت احتمالی آن احتمالا مشابه با یک گلف دیزلی با تمامی تجهیزات خواهد بود که در حدود 35 تا 40 هزار دلار قیمت دارد. این در حالیست که پیش از این مدیران فولکس واگن از عرضه محصول الکتریکی خود با نصف قیمت تسلا مدل سه خبر داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی