ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال عرضه موبایل مجهز به لنز مایع توسط هواوی

به نظر می‌رسد هواوی در حال کار روی یک گوشی جدید مجهز به تکنولوژی لنز مایع است. بر خلاف اکثر دوربین‌ها که از لنز مکانیکی یا نرم‌افزار برای تغییر فوکوس استفاده می‌کنند، دوربین‌های مجهز به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به نظر می‌رسد هواوی در حال کار روی یک گوشی جدید مجهز به تکنولوژی لنز مایع است.

بر خلاف اکثر دوربین‌ها که از لنز مکانیکی یا نرم‌افزار برای تغییر فوکوس استفاده می‌کنند، دوربین‌های مجهز به لنز مایع همان‌طور که از اسمشان مشخص است از یک مایع که ترکیبی از آب و روغن است برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

به طور کل لنز مایع تفاوت‌های زیادی با سایر لنزها دارد. جدا از سرعت بسیار بیشتر لنزهای مایع در فوکوس، به خاطر عدم نیاز به قطعات متحرک آن‌ها جای کمتری را اشغال می‌کنند و بنابراین طراحی گوشی به طور کامل تحت تاثیر این قضیه تغییر خواهد کرد. در ضمن، این نوع از لنزها می‌توانند به محدوده متنوع تری از زوم دست پیدا کنند. این کار تنها با تغییر ولتاژ و در نتیجه تغییر در شکل مایع لنز ممکن خواهد شد. نحوه کارکرد چنین لنزی در ویدیوی زیر شرح داده شده است:

لنزهای مایع پیش از این در دوربین‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما به نظر می رسد هواوی راه تازه‌ای را برای استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند پیدا کرده و حتی پتنتی از گوشی‌های مجهز به چنین لنزی را در حدود دو ماه قبل به ثبت رسانده است.

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا به بیرون درز کرده، هواوی در حال توسعه یک ماژول دوربین سه گانه است که از یک لنز RGB، یک لنز مونوکروم و در نهایت یک لنز دوربین مدت پرواز یا TOF بهره خواهد برد. بر اساس گفته‌های این منبع، ماژول دوربین ذکر شده از یک لنز مایع هم بهره می‌برد که به طور عمودی در کنار فلش LED دستگاه قرار گرفته است.

پیش بینی می شود که طی سال جاری میلادی هواوی در گوشی‌هایی مانند میت 30 پرو از چنین لنزی استفاده کند که در این صورت، این موضوع اتفاق عظیمی در بازار موبایل محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • star1981
    star1981 | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    آفرین به هواوی این رو میگن نواوری تو گوشی میت 20 هم یه قابلیت هواوی روش گذاشته که به صورت بی سیم گوشی کسی رو که شارژ نداشته باشه رو شارژ بکنه البته این رو هم بگم گوشی طرف مقابل هم باید این قابلیت رو داشته باشه تو سال 2018 بهترین نوآوری برای فناوری شارژ گوشی به صورت بی سیم برای گوشی میت 20 شد همین هواوی رو که خیلی ها مسخره اش می کنند به نظر من نواوری هاش بهتر از اپل و سامسونگ بوده سامسونگ و اپل فقط دارند پول برند رو می گیرند من طرف هیچ شرکتی نیستم ولی آدم باید حق رو بگه

    • Mobin
      Mobin | ۶ بهمن ۱۳۹۷

      همیشه یه عده ای هستند که باز بیان بگن فقط اپل ?

  • pooria_mania
    pooria_mania | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    عاقا نکنید این کارارو...ما دیگه نمیتونیم بخریم ?

  • MATELF
    MATELF | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    با وجود تحریم بودنش هنوزم سعی داره یکه جهان بشه... این یعنی روحیه!

مطالب پیشنهادی