ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

توضیح مدیرعامل پیام‌رسان گپ درباره سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانسل

سرمایه‌گذاری ایرانسل در گپ هر کاربری را یاد سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در واتس‌آپ و یا سرمایه‌گذاری شرکت ژاپنی راکوتن روی وایبر می‌اندازد؛ این همکاری‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ به سمت پیام‌رسان‌ها پیش می‌روند و جهان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

سرمایه‌گذاری ایرانسل در گپ هر کاربری را یاد سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در واتس‌آپ و یا سرمایه‌گذاری شرکت ژاپنی راکوتن روی وایبر می‌اندازد؛ این همکاری‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ به سمت پیام‌رسان‌ها پیش می‌روند و جهان انتظار تازه‌ای از این برنامه‌ها دارد. «مهدی انجیدنی» مدیرعامل گپ در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که تیم آنها قصد دارد تا با استارت آپ‌ها همکاری ویژ‌ه‌ای داشته باشد و همکاری با تیم‌های مجموعه‌ «گروه اینترنت ایران» (IIG) که ایرانسل نیز یکی از سرمایه‌گذاران آن است در برنامه‌های آتی‌شان قرار گرفته است.

انجیدنی همچنین تاکید می‌کند که برند گپ کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند و همکاری فعلی یک سرمایه‌گذاری مشترک بوده و نه یک خرید و فروش. او همچنین به دیجیاتو می‌گوید که به جز ایرانسل سرمایه‌گذاران خارجی هم در کار هستند که به زودی جزییات بیشتری درباره آنها در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انجیدنی با اشاره به این موضوع که جهان اینترنت به سمت پلتفرم شدن پیش می‌رود و تا پنج سال آینده اینترنتی که امروز می‌شناسیم دگرگون می‌شود، خبر داد که جهانی شدن گپ (یکی از موضوعاتی که در همکاری مشترک ایرانسل و این پیام‌رسان روی آن تاکید شده بود) را موضوع دور از ذهنی نمی‌داند و می‌گوید هم‌اکنون هم صحبت‌هایی برای فعالیت‌های فرامرزی گپ با برخی کشورها انجام شده است. او می‌گوید که پیام‌رسان‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و از کاربری Instant Messaging صرف بیرون آمده‌اند:

«تا سه سال آینده شاهد ظهور صدها پیام‌رسان تخصصی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و گپ هم در این راستا تلاش خواهد کرد. بحث‌هایی چون راه‌اندازی زیرساخت پرداخت برای کشورها، مسائل توریستی، موارد آموزش محور و دیگر موضوعات از جمله مباحثی هستند که پیام‌رسان‌ها روی آن تمرکز می‌کنند و گپ هم با نگاه خاص به اکوسیستم استارت آپی قصد دارد تا به حوزه‌های تخصصی وارد شود.»

مدیرعامل پیام رسان گپ

انجیدنی تاکید دارد که مردم به دنبال پلتفرم هستند که در آن صدها سرویس به طور یکجا ارائه شود و جهان به این سمت پیش می‌رود. او همچنین اظهار دارد که رابطه پلتفرم با سیستم عامل‌ها هم روز به روز به یکدیگر نزدیک می‌شود و گواه این ادعا را تلاش تبدیل شدن مرورگرهایی مثل گوگل کروم و فایرفاکس به نوعی سیستم عامل می‌داند.

انجیدنی معتقد است همواره در طول تاریخ مشکلاتی برای کشورهایی که رو به پیشرفت بودند به وجود آمده و مانعی برای پیشرفت زودتر کشورها تراشیده شده است. انقلاب صنعتی اروپا و یا استقلال هند از جمله این موارد است که در تمامی موارد به ملت آن کشور القا می‌شد که شما نمی‌توانید و باید از محصولات دیگر کشورها استفاده کنید تا به پیشرفت برسید. او این نگاه را غلط می‌خواند و باور دارد حالا که پیام‌رسان‌ها بعد از چندین سال توانسته‌اند خود را وارد فرهنگ زندگی کاربران کنند و حتی سطح مطالعه ملت‌ها را بالاتر ببرند؛ باید وارد فاز جدیدی شوند:

«شرکتی مثل واتس‌آپ پروژه‌ای آزمایشی را در آلمان راه‌اندازی می‌کند و با مجوز MVNO و استقرار سرورهای اختصاصی، خدمات محلی این کشور را انجام داد و بعد از موفقیت تصمیم گرفته که این مورد را در سایر کشورها هم پیا‌ده‌سازی کند. حتی شرکت غولی مانند گوگل چندین بار تلاش کرده که وارد حوزه پیام‌رسان‌ها شود چرا که به اذعان مدیرانشان، جهان آینده اینترنت عوض خواهد شد و دیگر موتورهای جستجو به این شکل وجود نخواهند داشت.»

تلاش گپ برای توسعه زیرساخت‌های پرداخت بانکی، ساخت ارز دیجیتال گپسی و گستره فعالیت روی بستر بلاکچین از دیگر مواردی است که مدیرعامل گپ به آنها اشاره دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • HashemiMatin
    HashemiMatin | ۲۷ دی ۱۳۹۹

    گپ عالیه

  • meiyou
    meiyou | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    امیدوارم استارتاپ‌های ایرانی اونقدر پیشرفت کنن که تو دنیا حرف اول رو بزنند.
    و به کاربران فهیم دیجیاتو تبریک میگم، تقریبا تنها سایتی هستید که اینقدر کاربر فهیم داره.
    سایتای همسایه چنگی به دل نمیزنن

  • enrix
    enrix | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    موفق باشید ، توئیتر مدیر گپ رو دنبال کنید! مدیر بعضی از پیام رسان های داخلی مث گپ خیلی طرز تفکرشون متفاوت تر از بقیه اس و نگاهشون کلا فنی و حتی نوع اجتماعی و فرهنگیشم باز فرق داره با بعضیا که نه سواد it دارن نه دنبالش میرن که یاد بگرن

  • mo13deh
    mo13deh | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    بندگان خدا.... چرا انقدر زور بیخود میزنید ؟ تو کشور خودت قبولت ندارن.... سرمایه گذاری میکنی بین المللی بشی؟ چیه واقعا تفکرتون؟

    • Mohammad Reza Soltany
      Mohammad Reza Soltany | ۳ بهمن ۱۳۹۷

      چرا شما انقدر به تفکر ما نمیتوانیم دامن میزنی برادر. این همه استارت آپ ویکند و همایش های مختلف کسب و کار داره برگزار میشه و همه جا میگن تلاش کنین تا موفق بشین بعد شما حرف از ما نمیتوانیم میزنی چرا. گپ هم داره تلاشش رو میکنه. امیدوارم موفق بشه. باید حمایت کنیم از اینجور حرکت ها که بتونن موفق باشن.

    • gramophon music
      gramophon music | ۵ بهمن ۱۳۹۷

      دوست عزیز چرا تو کشور خودش موفق نیست طبق آمارهای اعلامی گپ ماهیانه 10 درصد رشد ترافیک داره کاربرا ازش راضی هستن سری به کامنت های که برای گپ نوشتن تو بازار یا گوگل پلی بزنید با کامنت دیگر پیام رسان ها مقایسه کنید. گپ خیلی برنامه ها تو ذهنشه انشالله بتونه سرعت موفقیتش بیشتر بشه هم تو ایذان هم خارج از مرزها

مطالب پیشنهادی