ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس آفریقای جنوبی دو نفر را به جرم آدم‌ربایی و اخاذی با بیت کوین دستگیر کرد

به تازگی پلیس آفریقای جنوبی دو آدم ربا را به جرم اخاذی با بیت کوین دستگیر کرده اند که یک پسر نوجوان را دزیده بودند و سعی کرده بودند دختری ۱۳ ساله را بربایند. این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی پلیس آفریقای جنوبی دو آدم ربا را به جرم اخاذی با بیت کوین دستگیر کرده اند که یک پسر نوجوان را دزیده بودند و سعی کرده بودند دختری ۱۳ ساله را بربایند.

این آدم‌ربایان درخواست کردند بیت کوین‌هایی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به حسابشان واریز شود تا آنها نیز پسر نوجوان ربوده شده را صحیح و سالم تحویل خانواده‌شان دهند. البته این پسر تنها چند روز بعد آزاد شد و هنوز مشخص نشده رقم درخواستی پرداخت شده یا خیر.

این آدم ربایان بار دیگر دست بکار شدند تا دختری ۱۳ ساله را بدزدند و رقم بالایی برای آزادی او درخواست کنند اما خواسته‌‌شان برای انتقال بیت کوین، کار دستشان داد چرا پلیس آفریقای جنوبی چنین روشی را پیش بینی کرده بود.

Leonard Hlathi یکی از افسران پلیس آفریقای جنوبی درباره‌ی این آدم‌ربایان گفت:

«آنها اولین آدم‌ربایان شهر مپالالانا بودند که درخواست می‌کردند مبالغ از طریق بیت کوین پرداخت شود. به همین دلیل پلیس آفریقای جنوبی به سرعت چندین تیم برای ردگیری دیجیتالی آنها اختصاص داد و عملکرد این تیم‌ها نیز موفقیت آمیز بوده است.»

البته این آدم‌ربایان آفریقایی اولین افرادی نبودند که چنین درخواست‌هایی داشتند. سپمر‌های زیادی در سرتاسر جهان (خصوصا کشور‌های انگلیسی زبان) موجی از ایمیل‌ها با مضمون بمب گذاری به شرکت‌ها، مدارس و دیگر مکان‌ها ارسال می‌کنند. ارسال کننده‌های این ایمیل با تهدید به منفجر کردن بمب در مکان‌ها با درخواست بیت کوین قول می‌دهند که انفجار انجام نپذیرد.

علاوه بر این چندی پیش مجرمان نروژی، همسر یکی از افراد ثروتمند این کشور را دزدیدند و در خواست کردند ۱۰ میلیون دلار از طریق بیت کوین به حساب آنها واریز گردد.

چندی پیش نیز خانواده‌ی یک تاجر آمریکایی، مجبور شدند بیت کوین‌هایی به ارزش ۹۵۰ هزار دلار پرداخت کنند تا بتوانند دوباره وی را ببیند. چند وقتی است که تمامی مجرمان به اخاذی با بیت کوین روی آورده‌اند و باید دید مسئولین چه روشی برای ریشه کن کردن این پدیده انتخاب خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی