ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر در سیاست‌های فیلترینگ
تکنولوژی

درخواست وزیر ارتباطات از شورای عالی فضای مجازی: بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شورای عالی فضای مجازی تقاضا داشته که به عنوان برنامه‌ریز و سیاستگذار در عرصه فضای مجازی، سیاست‌های فیلترینگ را دوباره بررسی کند. «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سوم بهمن) در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شورای عالی فضای مجازی تقاضا داشته که به عنوان برنامه‌ریز و سیاستگذار در عرصه فضای مجازی، سیاست‌های فیلترینگ را دوباره بررسی کند. «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سوم بهمن) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه دولت با توجه به این که فیلتر تلگرام آسیب زا است و در دسترس بودن فیلترشکن ها باعث شده که کودکان وارد سایت‌های آسیب زا شوند تاکید کرد که روال دستور فیلتر در مجموعه دولت نبوده تا بتواند برای آن برنامه‌ریزی کند.

آنطور که خبرگزاری ایرنا نقل می‌کند، وزیر ارتباطات تاکید داشت که موضوع فیلترینگ نیازمند آن است که شورای عالی فضای مجازی به یک جمع بندی استراتژیک برسد و تغییر نگرش در این شورا را یک امر ضروری دانست. جهرمی باور دارد که بسیاری از ائمه جمعه و فعالان اجتماعی رویکرد وزارت ارتباطات در برابر فضای مجازی را نقد می‌کنند: «اما باید گفت که بسیاری از این نقدها به وزارتخانه ارتباطات برنمی‌گردد و باید شورای عالی فضای مجازی درباره آنها کاری کند.»

تغییر در سیاست‌های فیلترینگ

آذری جهرمی تاکید دارد که وزارت ارتباطات هم اقداماتی انجام داده و بحث اینترنت و کودک را جدی گرفته تا آسیب‌پذیرترین قشر جامعه را در برابر فضای مجازی مصون سازد. او تولید محتوای فاخر برای کودکان را رویکرد مناسبی می‌داند و می‌گوید که تاکنون یک و نیم میلیون سیم‌کارت کودک اعطا شده که از طریق آن میزان فعالیت کودکان بررسی می‌شود و برای آینده راه آنها نقشه راهبردی کشیده می‌شود:

«در حوزه توانمندسازی به تولیدکنندگان محتوا کمک می کنیم تا سهم بازار را بگیرند، سکوهای نرم افزاری را برای توزیع توجیه کردیم، اپلیکشن هایی مانند کافه بازار و آپارات نسخه ویژه کودکان می دهند و والدین متوجه می شوند که روی گوشی فرزندشان اپلیکیشین مخصوص کودکان نصب است یا بزرگسالان.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    سیاه نمایی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    اون ور دنیا دارند گوشی های تاشو رو تولید می کنند ..
    اینجا هم تازه می خوان سیاست های فیلترینگ رو عوض کنند

مطالب پیشنهادی