ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
تکنولوژی

قابلیت تعیین زمان ترک مبدأ به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه شد

گوگل مپس طی هفته‌های اخیر، تغییرات متعددی در رابط کاربری داشته که البته همه آن‌ها بزرگ و محسوس نبوده‌اند. اما طی چند روز گذشته، دو قابلیت بسیار مهم به اپلیکیشن اضافه شد که نمایش محدودیت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

گوگل مپس طی هفته‌های اخیر، تغییرات متعددی در رابط کاربری داشته که البته همه آن‌ها بزرگ و محسوس نبوده‌اند. اما طی چند روز گذشته، دو قابلیت بسیار مهم به اپلیکیشن اضافه شد که نمایش محدودیت سرعت در جاده و نمایش دوربین‌های سرعت سنج پلیس بودند.

اما حالا، نوبت به سومین قابلیت جدید رسیده که می‌تواند برای برنامه‌ریزی جهت شروع سفرهای جاده‌ای بسیار مفید و مؤثر باشد. حالا می‌توانید پیش از شروع هر سفر، زمان راه افتادن از مبدأ یا زمان دلخواه برای رسیدن به مقصد را برای گوگل مپس مشخص کنید تا با تخمینی نسبتا دقیق، به شما بگوید که بهترین زمان راه افتادن به سمت مقصد چه ساعتی است.

شاید برایتان جالب باشد که تعیین زمان راه افتادن و رسیدن به مقصد، مدت‌هاست که در نسخه دسکتاپ گوگل مپس و برای تمامی حالات مسیریابی آن وجود داشته اما تا امروز اثری از آن در نسخه‌های موبایل دیده نمی‌شد. هر چند که تعداد محدودی از کشورها در سیستم حمل و نقل عمومی خود می‌توانستند از این ویژگی استفاده نمایند.

گوگل مپس

با دریافت نسخه 10.8.0 گوگل مپس برای موبایل، حالا همه می‌توانند به این  خصوصیت دسترسی پیدا کنند. گزینه تعیین زمان را در منوی گوشه بالا و سمت راست صفحه پیدا می‌کنید. کافیست روی آیکن سه نقطه اشاره کرده و گزینه Set depart and arrive time را بزنید. در این صورت، پنجره پاپ‌آپی ظاهر می‌شود تا بتوانید تاریخ و ساعت دلخواهتان را برای رسیدن به مقصد تعیین کنید.

گوگل مپس با پایش وضعیت ترافیک و عواملی دیگر، تخمینی به شما می‌دهد تا بدانید که اولا چند دقیقه (یا چند ساعت) در راه هستید و دوم اینکه چه موقع به مقصد می‌رسید. در مرحله فعلی، به نظر می‌رسد که توانایی‌های این ویژگی صرفا محدود به تخمین زمان هستند و هنوز نمی‌توانید برای زمان به راه افتادن یادآور در نظر بگیرید یا نوتیفیکیشن دریافت کنید.

همچنین محدودیت دیگر این است که نمی‌توان در حین استفاده از این قابلیت وضعیت ترافیک را پایش کرد. بنابراین اگر حادثه‌ای در مسیر پیش‌رویتان اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توانید روی تخمین زمانی گوگل مپس حساب باز کنید.

در صورت اضافه شدن این گزینه‌ها، مطمئنا قابلیت یادشده می‌تواند برای افراد بیشتری کاربرد داشته باشد. برای دریافت نسخه 10.8.0 گوگل مپس می‌توانید همین حالا به پلی‌استور مراجعه کرده یا فایل نصب را مستقیما از APK Mirror دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی